گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

هنینگ کراگرود، موسیقیدان اسکاندیناوی (۱)

«صدای آرام و باعظمت، موسیقی و ارتباط گیری درخشان با ارکستر از ویژگی هایی بودند که این اجرای کراگرود را برجسته کردند… نوازندگی او کیفیتی اصیل دارد که نمی توان در برابر آن مقاومت کرد… کراگرود باید به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین و موفق ترین ستاره های جهان معرفی شود»
www.cincinnati.com ، نوامبر ۲۰۰۹

«تفسیر کراگرود از کنسرتوی ویولون بتهوون [با ارکستر مجلسی ارفیوس در کارنگی هال] مانند تنفس هوای تازه بود … چه کسی می دانست که بتهوون می تواند این قدر سرگرم کننده باشد؟»
OC Register، اکتبر ۲۰۰۹

«اجرای کراگرود با ترکیب ماهرانه لطافت و استعداد هنری، توجه همه را به خود جلب کرد»
جفری نوریس، The Telegraph، آگوست ۲۰۱۰

هنینگ کراگرود، ویولونیست نروژی، موسیقیدان بی نظیری است که استعداد شگفت انگیز خود را با تُن های دلنشین و جمله بندی های زیبا ترکیب می کند تا مخاطبان و منتقدان را مجذوب کیفیت نوازندگی خود کند.

برنامه کاری هنینگ کراگرود (Henning Kraggerud) بسیار فشرده است زیرا او به عنوان سولیست با بسیاری از ارکسترهای مهم اروپا همکاری می کند که به ایجاد رابطه های خوبی با رهبران برجسته انجامیده است. او در فصل گذشته با ارکسترهای متعددی از جمله ارکستر فیلارمونیک لندن

به رهبری اسمو وانسکا (Osmo Vanska)، ارکستر اشتوگارت (Stuttgart Staatsorchester) به رهبری مانفرد هونک (Manfred Honeck) و ارکستر مجلسی اسکاتلند به رهبری جوزف سوئنسن (Joseph Swensen) همکاری کرد.

هنینگ همچنین دامنه فعالیت های خود را به ایالات متحده گسترش داده است. او در فصل گذشته با ارکستر مجلسی ارفیوس در کارنگی هال به اجرا پرداخت. نیویورک تایمز «صدای شیرین و صیقل خورده و زیبایی مجذوب کننده» اجرای او را ستود.


audio file
بشنوید قسمتی از “سونات شماره دوم” ساخته ایزایی را با تکنوازی کراگرود

هنینگ دوباره با ارکستر سمفونیک سینسیناتی (Cincinnati SymphonyOrchestra) به رهبری استفان دونو (Stephane Deneve)، با ارکستر سمفونیک دترویت به رهبری پیتر اونجیان (Peter Oundjian) و ارکستر سمفونیک سیاتل به رهبری واسیلی سینایسکی (Vassily Sinaisky) به اجرا پرداخت. او در پایان فصل ۲۰۱۰/۲۰۰۹ با ارکستر سمفونیک ملی دانمارک و توماس داسگارد (Thomas Dausgaard) در برنامه BBC Proms به اجرا پرداخت.

هنیگ با سابقه اسکاندیناویاییِ غنی خود به طور گسترده ای در نروژ مشغول به کار است. فعالیت های او در نروژ عبارتند از کنسرت های اخیر او با ارکسترهای سمفونیک هلسینگبورگ و تراندهایم (Helsingborg and Trondheim) و ارکستر سمفونیک لاهتی (Lahti) با یوکا پکا سارازات (Juka Pekka Saraste). او پیوسته با ارکسترهای فیلارمونیک اسلو و هلسینکی و ارکستر مجلسی نروژ همکاری می کند و ارتباط قوی خود را با جشنواره های نروژی حفظ کرده است. هنینگ از سال ۲۰۱۱جایگزین لایف اوه آندسنز (Leif Ove Andsnes)، مدیر هنری جشنواره موسیقی مجلسی ریسور (Risor) می شود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است