گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

About گروهی برای بداهه نوازی (۲)

وقتی تیلور در سال ۲۰۰۸ با کاکسون آشنا شد آلبوم Made in the Dark از گروه Hot Chip تازه روانه بازار شده بود و تیلور شدیدا دنبال این بود که آلبوم سولویی را ضبط کند تا آهنگ هایی «که خیلی بی عیب نیستند» را تجربه کند (تیلور توضیح می دهد که البته این کار را به عنوان واکنشی به آلبوم موفق گروه Hot Chip انجام نداده است. او همچنین اضافه می کند که معروف ترین آهنگ شان یعنی Over and Over تنها توانست رتبه سی و دوم را از آن خود کند.)

تیلور برای اولین همکاریشان از کاکسون خواست که بر اساس طرحی از خود تیلور گیتار بنوازد و کاکسون هم نتیجه کار را با لیبل Treader توزیع کرد که نسخه های محدودی از آلبوم ها را در بسته های طلا کوب عرضه می کند. کمی بعد از آن کاکسون از علاقه خود برای همکاری با هیوارد و توماس صحبت کرد. تیلور هم این دو نوازنده را تحسین می کرد. همین. تیلور شانه هایش را بالا می اندازد. «و ایده بعدی ما این بود که چطور است که آلبومی را با همکاری هم ضبط کنیم تا نشان دهیم که چهار نفر که قبلا با یکدیگر کار نکرده اند از پس چنین کاری بر می آیند؟»

هیوارد روبروی آن ها می نشیند. کاکسون می گوید که ما واقعا این گروه را تشکیل دادیم تا با هیوارد کار کنیم، دِرامری که از زمانی که در اواخر دهه ۷۰ میلادی عضو گروه This Heat شد به خاطر علاقه اش به تجربه گرایی مشهور است.

در واقع این گروه Krautrock را با post-punk پیوند داد. هیوارد در حالی که ابرویش را بالا می اندازد می گوید که: «آنها خیلی خجالتی بودند. هیوارد که تقریبا ده سال از دیگر اعضای گروه بزرگ تر است در توصیف ساختار و عملکرد گروه شیوه ای مانند طرفداران گروه به کار می گیرد تا اینکه با جدیت صحبت کند. سپس پت توماس با هیکل درشت و خنده ای ناخوشایند به ما پیوست. این چهار نفر سریع و بدون تأمل تصمیم گرفتند که یک روزه و بدون تمرین قبلی آلبومی را ضبط کنند.»

این آلبوم که اثری بود از هیوارد/کاکسون/توماس/تیلور در سال ۲۰۰۹ با لیبل Treader بدون سر و صدا پخش شد. تیلور با شور و هیجان یک نوجوان خجالتی درباره این آلبوم حرف می زند و من همانطور که به حرف هایش گوش می دهم با خودم فکر می کنم که او چطور با Hot Chip کار می کرده است.

نمی دانم جو گودارد (Joe Goddard) که مدت زیادی با تیلور همکاری می کرد درباره فعالیت های خارج از برنامه او چه فکری می کند. تیلور می گوید «فکر می کنم که جو زیاد از این فعالیت های من خوشش نمی آمد اما وقتی که یک بار دیگر با گروه همکاری می کنی [همانطور که تیلور در آلبوم ۲۰۱۰ Hot Chip با نام One Life Stand با آن ها همکاری کرد]، با خودت فکر می کنی که خیلی هم از آن ها دور نشده ام و من می دانم که جو از این که ما آلبومی را به این روش ضبط کردیم خوشش آمده است و دوست دارد که با Hot Chip نیز چنین کاری را تجربه کند».

در همان سال ۲۰۰۹ بود که گروه About اجراهای زنده خود را آغاز کرد. اولین اجرای آن ها با گروه الکترونیکی Gang Gang Dance نیویورک بود. دومین اجرای آن ها – هیوارد با خنده می گوید – «No Pressure» در جشنواره Meltdown بود؛ با برنامه ریزی و هماهنگی اورنت کلمن و در تالار رویال فستیوال بود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است