گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

رپرتوار جز و کلاسیک در کنسرت کر شهر تهران

گروه کر شهر تهران در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ۱۳۹۰، ساعت ۲۰، در سالن رودکی به اجرای کنسرت می پردازد. در این کنسرت که به رهبری مهدی قاسمی انجام می شود، منتخبی از رکوییم های موتسارت و فوره و همچنین قطعات کلاسیک Jazz به اجرا گذاشته می شود. این دومین بار است که گروه کر شهر تهران در رپرتوار خود از قطعات جز استفاده میکند.

ادیب قربانی و سردار سرمست همراهی پیانوی گروه کر شهر تهران و آرین کشیشی نوازندگی کنترباس در این کنسرت را بر عهده دارند.


گروه کر شهر تهران


گروه کر شهر تهران در سال ۱۳۷۸ توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه تا کنون با برگزاری بیش از ده ها کنسرت و شرکت در جشنواره های بین المللی موسیقی فجر، توانسته خود را به عنوان یک گروه پویا و فعال مطرح نماید.

این گروه در کنار اجرای رپرتوار کلاسیک خود شامل قطعاتی از دوره باروک تا معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی ایران، آثار آهنگسازان معاصر ایرانی، موسیقی فیلم و همچنین موسیقی Jazz را نیز به اجرا گذاشته است.


مهدی قاسمی


فارغ التحصیل دانشگاه هنر است، وی از حضور اساتیدی چون زنده یاد حشمت سنجری، شریف لطفی، احمد پژمان، کامبیز روشن روان، هوشنگ کامکار و مهربانو توفیق بهره گرفته است.

وی در سال ۱۳۷۶ به کشور ارمنستان سفر کرد و به تحصیل نزد پروفسور اداوارد میرزویان پرداخت. او همچنین از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ در شهر تورنتو کانادا نزد نورهان آرمان رهبر ارکستر “تورنتو سینفونیا”، به تکمیل دانسته های خود در زمینه رهبری پرداخت.

مهدی قاسمی در حال حاضر به عنوان مدرس با دانشکده موسیقی دانشگاه هنر همکاری دارد و به رهبری گروه کر شهر تهران مشغول است.

ادیب قربانی


پیانو را زیر نظر رضا الهامیان، محمد محمدی نسب و دلبر حکیم آوا آموخته و همچنین آهنگسازی و مباحث مربوط به آن را نزد اساتیدی همچون: شریف لطفی، حمید دیبازر، امیر اسلامی و محمدرضا تفضلی آموزش دیده است.

شرکت در دوره نوازندگی پیانو در کنسرواتوار کومیتاس ارمنستان نزد استاد جورجیان از دیگر فعالیت های وی بوده است.

ادیب قربانی تا به حال به عنوان آکومپانیست ، نوازنده ی آنسامبل و همچنین سولیست به برگزاری کنسرت های متعددی پرداخته است و در حال حاضر به تحصیل نوازندگی پیانو در دانشگاه هنر مشغول است.

سردار سرمست


نوازندگی پیانو را از سن ۱۰ سالگی نزد دکتر هوشیار خیام و پیمان یزدانیان آغاز نمود و با ورود به دانشکده موسیقی دانشگاه هنر زیر نظر رافائل میناسکانیان، شریف لطفی و احمد پژمان به تکمیل آموخته های خود پرداخت.

علاوه بر نوازندگی پیانو کلاسیک، وی در موسیقی جاز و بلوز تخصص دارد و با گروه های مختلفی همکاری داشته است. از اجرای کنسرت های متعدد وی در ایران از جمله تالار فارابی، تالار رودکی و همکاری با ارکستر فیلارمونیک تهران و اجرای کنسرت جاز با گروه کر شهر تهران در سال ۱۳۸۵ می توان نام برد. علاوه بر کنسرت های داخلی، وی در فستیوال Arezoo Wave ایتالیا در سال ۲۰۰۵ و همینطور در آمریکا اجراهای متعددی داشته است.
سردار سرمست در حال حاضر به تحصیل در رشته نوازندگی پیانو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هنر مشغول است.

آرین کشیشی


نوازندگی را ابتدا با ساز گیتار نزد ادوین هاکوپیان آغاز کرده و سپس از سال ۱۳۸۴ به آموختن ساز گیتار باس نزد دارا دارایی پرداخت.

وی تا کنون اجرا های متعددی با گروه هایی همچون ارکستر آکادمیک تهران، گروه “فلامنکو” و گروه کامنت به عنوان نوازنده کنترباس و گیتار باس در تالار وحدت، فرهنگسرای ارسباران، اریکه ایرانیان و سالن فارابی داشته است.

آرین کشیشی در حال حاضر به یاد گیری ساز کنترباس در دانشگاه هنر تهران نزد علیرضا خورشید فر مشغول است.


لیست قطعات

Rex Tremendae (Mozart)

Lacrimosa (Mozart)

Dies Irae (Mozart)

Introit and Kyrie (Faure)

Offertorie (Faure)

Libera Me (Faure)

Londenderry Air (Bob Chilcott)

Home is a Special Kind of Feeling (John Rutter)

Luna (David Raskin)

Deep Purple (Peter De Rose)

Autumn Leaves (Joseph Kosma)

‘S Wonderful (George Gershwin)

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است