گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت گروه همایون در فرهنگسرای اندیشه

کنسرت گروه همایون به سرپرستی “مهران مهرنیا” و خوانندگی “امیر اثنی عشری” در فرهنگسرای اندیشه برگزار میشود. گروه همایون که از اوایل دهه هفتاد فعالیت خود را آغاز نموده، از سال هشتاد و سه به دلیل مشغله های مهران مهرنیا در بخش تولید موسیقی در ایران هیچ اجرای رسمی نداشته است.

مهران مهرنیا که آثار وی بخصوص با صدای “سالار عقیلی” بسیار شنیده شده است، درباره ی اعضای جدید گروه و قطعات اجرایی در این کنسرت گفت: گروه ترکیبی است از نوازندگان جوان که دانشجوی موسیقی هستند و چند نوازنده ی حرفه ای و در میان آنها پیمان ناصح پور (تنبک و دایره)، هوشمند عبادی (نی)، علی البرز، آرمان غزنوی (تار)، محمد رضا برزین (سه تار و سه تار آلتو)، میلاد شکری (کمانچه)، سپهر بحیرایی (سنتور) و مهدی ابراهیمی (بم تار) به همراهی خودم که تار می نوازم، خواهند نواخت.

همچنین قطعات کمتر شنیده شده ای از بزرگانی چون شهنازی، نی داود، مختاری و… انتخاب شده اند و در این میان امیر اثنی عشری دو قطعه آواز در چهارگاه و بیات ترک، با لحن و بیانی متفاوت و با اشعاری از سعدی و فروغی بسطامی به همراه نوازندگان گروه اجرا خواهد کرد.

مهرنیا در باره ی مدت تمرین گروه گفت: این هنرمندان در این بازار مکاره که از هر گوشه ی شهر صدای موسیقی های سطح پایین و غیر هنری بلند شده، یازده ماه است که در هفته دو جلسه و بدون هیچ بهره ی اقتصادی سر تمرین حاضر شده اند تا بخشهایی از باحیاترین، جدی ترین و اصیل ترین موسیقی های موجود را با اشعاری از سعدی و فروغی بسطامی و اسماعیل امینی و… به گوش مردم برسانند.

گروه همایون

من تمام تلاشم را کردم تا این اجرا قبل از محرم انجام شود تا کمی از خستگی اعضای گروه کم شود و دو ماه دیگر کار عقب نیافتد که خوشبختانه با حمایت آقای حجازی (رئیس فرهنگسرای اندیشه) و آقایان میرزمانی و شریفی رئیس و معاون مرکز موسیقی ارشاد مسائل مربوط به محل اجرا و مجوز به سرعت حل شد تا با کمترین زمان ممکن کنسرت برگزار شود.

وی ادامه داد: گروه همایون از ابتدا بنای آثار اجراییش را بر بازتولید موسیقی هنری و کلاسیک ایران قرار داده و تا به حال دهها اجرا با محوریت موسیقی کلاسیک ایرانی، در ایران و سایر کشورها داشته است.

در ضمن این گروه امسال به سفارش مرکز موسیقی صدا و سیما تولید پنج قطعه موسیقی کلاسیک ایرانی را به عهده گرفته است که به گفته ی مهرنیا این قطعات از میان بکرترین آثار موسیقی ایران زمین انتخاب و هشتاد درصد آنها تا کنون ضبط شده اند.

علاقمندان می توانند از طریق آموزشگاه موسیقی آوای مهر واقع در کوی نصر (گیشا) با تلفن ۸۸۲۸۹۵۷۳-۴ و موسیقی عارف واقع در میدان بهارستان با تلفن ۳۳۹۷۶۴۳۰-۳۱ اقدام به دریافت بلیط کنند.

 

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است