گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

خانه هنرمندان، میزبان زنان موسیقیدان می شود

اول اسفند ماه، سالن شهناز خانه هنرمندان میزبان اولین نشست زنان موسیقی خواهد بود. در این همایش، یادبود قمرالملوک وزیری به به یکی از بانوان پیش کسوت هنر موسیقی اهدا می شود. در این برنامه محسن قانع بصیری، مسعود میری، پیمان سلطانی، ضیاالدین ناظم پور، علیرضا مهیجی و نیکو یوسفی به سخنرانی در باره موضوعاتی چون: “زن و موسیقی”، “روایت های هزار و یک شبی از زنان موسیقی”، “زنان موسیقی یا موسیقی زنان” و “مظلومیت زنان در عرصه ی تاریخ موسیقی ایران”و… خواهند پرداخت.

سایت زنان موسیقی، با سردبیری نیکو یوسفی سال گذشته فعالیت خود را در زمینه نوشتار موسیقایی درباب وضعیت بانوان موسیقیدان آغاز کرده و فردا دومین سالگرد تاسیس خود را با برگزاری نشستی در خانه هنرمندان جشن می گیرد.

سایت زنان موسیقی به صورت ماهنامه به فعالیت می پردازد و تا کنون نویسندگان زیادی از جمله: نیکو یوسفی، نشست محسن قانع بصیری، مسعود میری، پیمان سلطانی، ضیاالدین ناظم پور، سهیلا درستکار، سجاد پورقناد، محمدرضا شرایلی، شاهین مهاجری، نرگس ذاکر جعفری،
محبوبه خلوتی، فاطمه خان محمدی، فرید تفسیری،
سیامند امینی
،
کوروش رنجبر
،
غفار ذابح
، رامین بحیرایی، مهیار شادُروان و… با این مجله همکاری کرده اند.

در طول یکسال فعالیت سایت زنان موسیقی، صد و هفده مطلب به انتشار گذاشته شده است.



اولین نشست زنان موسیقی ایران، همراه با اجرای موسیقی ایرانی با نوازندگی تار سارا رضازاده و آواز رامین بحیرایی و همچنین اجرای تکنوازی و گروه نوازی موسیقی کلاسیک با اجرای بانوان هنرمند: روناک معماری، غزاله شیرازی، هارمین مهدیزاده خواهد بود.

اجرای ساز و آواز سارا رضازاده و رامین بحیرایی به یاد قمرالملوک وزیری انجام خواهد گرفت و در پایان این نشست تندیس یادبود زنده یاد قمرالملوک وزیری به یکی از بانوان پیشکسوت عرصه موسیقی اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است، ورود برای عموم آزاد می باشد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است