گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مسترکلاس آمروپا پراگ میزبان امیر حسین اسلامی

مستر کلاس نوازندگی “Ameropa” که هر سال در تابستان در شهر پراگ برگزار می شود، در تابستان ٢٠١٣ جشن بیستمین سال برگزاری این مستر کلاس را برگزار می کند. این جشن شامل یک هفته مستر کلاس سازهای ارکستر سمفنیک و یک هفته مستر کلاس تمرین در ارکستر های مجلسی می باشد.

اعضا این دو مستر کلاس می توانند در صورت تمایل برای مستر کلاس آهنگسازی و همینطور مسابقه نوازندگی کنسرتو، به همراه ارکستر مجلسی یا ارکستر سمفونیک نیز ثبت نام کنند.

در بخش مستر کلاس آهنگسازی، دو استاد برای تدریس دعوت شده اند. از ایران آقای “امیر حسین اسلامی” عضو هیات علمی دانشکده موسیقی و از کشور چک هانوس بارتون (Hanus Barton) استاد کنسرواتوار پراگ.

لازم به ذکر است از استادان مدعو خواسته می شود تا پروپوزال برنامه تدریسشان را به مدیر مستر کلاس ارائه دهند تا در وبسایت این مسترکلاس قرار داده شده و متقاضیان با توجه به مفاد درسی استاد مربوطه ثبت نام کرده و استاد خود را انتخاب کنند.



امیر اسلامی نیز مفاد درسی خود را شامل:

ریتم خوانی، سلفژ و شنوائی و همچنین، آشنائی با مدهای ایرانی و آهنگسازی بر اساس این مدها برای ساز های سلو، دوئت، تریو و یا کوارتت ارائه داده است.

در روز افتتاحیه این مستر کلاس، استادان مدعو باید ساز تخصصی خود را در کنسرت افتتاحیه برای هنرجویان بنوازند و یا قطعات خود را با یک آنسامبل اجرا کنند و در کنسرت پایانی، هنرجوها بایستی قطعاتی را که آموزش دیده اند یا برای آنسامبل های مختلف ساخته اند به اجرا در آورند.

هزینه ثبت نام برای یک هفته مستر کلاس ارکستر مجلسی ٧٠٠ یورو و برای دو هفته مستر کلاس ارکستر مجلسی و کلاسهای تکنوازی ١۴٠٠ یورو می باشد که برای شرایط خاص تخفیفاتی هم وجود دارد. مثلا هنرجویان ١۵ سال یا کمتر، یا کسانی که برای بار دوم در این مستر کلاسها شرکت میکنند و یا کسانی که نمونه کارشان برای شرکت در مسابقه نوازندگی پذیرفته می شود.
لازم به توضیح است که هزینه های ثبت نام شامل اسکان در هتل و سه وعده غذای هنرجویان و ارسال دعوت نامه و کمک برای اخذ ویزا نیز می باشد.
این مستر کلاسها از ٢٠ جولای ٢٠١٣ شروع میشود.

متقاضیان می توانند با مراجعه به وبسایت این مستر کلاس، اطلاعات بیشتر را دریافت نمایند:
www.ameropa.org



استادان مدعو به زبان انگلیسی تدریس میکنند و هنرجویان بایستی آشنائی مقدماتی به زبان انگلیسی داشته باشند.
محدوده سنی برای شرکت در این مستر کلاسها بین ٩ تا ٧۵ سال است. البته تجربه ثابت کرده که اکثریت هنرجویان این مستر کلاس در سالهای گذشته نسل جوان تا ٢۵ سال بوده اند.

مهلت ثبت نام برای این مسترکلاسها تا ١٠ اردیبهشت ١٣٩٢ می باشد که از طریق وبسایت این مستر کلاسها به صورت آنلاین انجام می شود.

هنرجویانی که برای دو هفته مستر کلاس ثبت نام کنند امکان استفاده رایگان از مستر کلاسهای آهنگسازی را نیز دارند.

امیر حسین اسلامی که به عنوان مدرس آهنگسازی به این مستر کلاس دعوت شده، سوابق زیر را در کارنامه هنری خود دارد:

جایزه سوم آهنگسازی در مسابقه ورزش و آواز کمیته ملی المپیک ٢٠٠٨ چین به خاطر قطعه “حلقه های المپیک”

جایزه اول مسابقه بین المللی آهنگسازی “۲ Agosto” در شهر بولونیا ایتالیا به خاطر قطعه “پارسی” برای ارکستر سمفونیک و تکخوان تنور در سال ٢٠٠٩

جایزه سوم آهنگسازی مسابقه بین المللی ”
Shakuhachi Chamber Music”
در شهر ملبورن استرالیا به خاطر قطعه “فصلها” برای کوارتت “شاکوهاچی، پیانو، ویلن، ویلنسل” در سال ٢٠١٠

اخذ ۴ ستاره از ۵ ستاره مجله “Song Lines” لندن شماره ٧۵ برای آلبوم “تمام تو” (این آلبوم اثر مشترک وی با دکتر هوشیار خیام می باشد) در سال ٢٠١١

عضو هیات داوران مسابقه آهنگسازی “۲ Agosto” در سال ٢٠١٢

برای آشنائی بیشتر با فعالیت های این آهنگساز می توانید به وبسایت وی به آدرس زیر مراجعه کنید:
www.amireslami.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است