گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«آلبوم بهانه تو» ساخته ناصر ایزدی منتشر شد

آلبوم بهانه ی تو با آهنگسازی ناصر ایزدی و خوانندگی مهدی فلاح همزمان با نوروز به بازارعرضه گردید. ناصر ایزدی آهنگساز این آلبوم درباره این اثر میگوید: «ساخت بعضی از آهنگ های این آلبوم به ده سال پیش و اجرای آن درکنسرت گروه مهر به همراه استاد حس ناهید برمیگردد و خیلی تمایل داشتم این آهنگ ها با صدای مرحوم ایرج بسطامی ضبط گردد که متاسفانه زلزله بم و درگذشت این خواننده خوش صدا ضبط این کار را به عقب انداخت.

در بهار ۸۷ شبی دوست عزیز و هنرمند گرامی مجید درخشانی در منزل مهمان من بودند و هنگامی که این آهنگها را شنیدند اظهار نمودند که آهنگها زیبا و حال وهوای ارکسترهای قدیم را دارند و با توجه به آشنایی که با گروه مهر داشتند، مرا به ضبط این آثار به همراه این گروه تشویق نمودند.

به این ترتیب دوباره شوق ضبط این کار سراسر وجود مرا فرا گرفت و از همان زمان مجددا شروع به تنظیمی دیگر با نگرشی نو و مبتنی بر اصل ساده و دلنشین بودن آهنگها در دو بخش با ترکیبی از همراهی سازهای کلاسیک و ایرانی و بخشی نیز تنها برای سازهای ایرانی نمودم.

در یاییزهمان سال ضبط این آلبوم آغاز گردید البته به قدری شرایط کار دشوار و هزینه ها با توجه به وسعت ارکستر زیاد بود که سعی کردم ذهن خود را به خواننده معطوف نکرده و پس از پایان ضبط به این مسئله بیاندیشم.
برای هر پارت ما از ارکستری با حدود ۴۰ ساز استفاده کردیم که کمتر کسی در شرایط امروزی دست به اینچنین کارهایی میزند.

اما با توجه به عشق فراوان به هنر موسیقی و عزم راسخ خودم و همکاری صمیمانه همراه با عشق اعضای گروه مهر و به خصوص دوست خوبم، علیرضا دریایی، این کار در زمانی ۳ ساله به بار نشست و به انجام رسید.»



این آلبوم شامل شش ترانه با نام‌های بگو به باران، سرو سیمین، تو از کجا رسیده‌ای، شبگرد، گل باغ آشنایی و بیایید بیایید، بوده که با اشعاری از مولانا، رهی معیری، م آزاد، شفیعی کدکنی و صابر امامی همراه است.

همچنین دو آهنگ بی کلام برای تو و آزاده، تکنوازی پیانوی بردیا صدر نوری و آواز مهدی فلاح بر روی شعری از فریدون مشیری، تکنوازی کمانچه علیرضا دریایی و همنوازی سازهای کوبه ای از دیگر بخش های این سی دی می باشد.

سازهای ارکسترمهر در این آلبوم شامل ویولن، ویولن آلتو، ویولنسل، کنترباس، پیانو، فلوت، تار، سه تار، نی، عود، تارباس، رباب، کمانچه، کمانچه آلتو، تنبک، دهل و کوزه میباشد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است