گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کیوبیس هفت (۲)

در بالای صفحه، یک کانال بازبینی و پل متر قرار دارد و در پایین آن برای هرکدام از کانال ها یک نمایشگر اکولایزر تعبیه شده است که با کلیک بر روی هرکدام از اکولایزر ها میتوانید آنها را مستقیما ادیت کرده و یا تغییر دهید.

منوهای انتخابگر پلاگین، امکان جستجو ی تراک ها و انداختن آنها روی شیارها و یا عملیات کپی – چسباندن تنظیمات و تنظیمات A/B را دارند.

همچنین FX chain بطور کامل پشتیبانی شده است که قادر خواهید بود کانال های FX Send را مستقیما از قسمت “ارسال” در کنسول میکس، ایجاد نمایید.

هر تراک دارای یک ” نوار کانال” (channel strip) به همراه افکتهای اختصاصی روی آن است؛ که در صورت لزوم میتوانید چندتا از آنها را انتخاب نمایید.

بعلاوه “گیت “، ” کمپرسور “، ” اکولایزر “velope shaper”، “saturation” و بخش “محدودکننده / افزایش دهنده” روی هر کانال و همچنین کنترلهای رابط استاندارد و “sidechain” برای هر گیت و کمپرسور از دیگر قابلیتهای این نرم افزار بشمار میروند.

شما میتوانید از تصاویر اختصاصی و یا هر تصویر دیگری برای الصاق و شناسایی سریع روی تراکها، همچنین دفترچه یادداشت موجود در مسیر هر تراک بهره بگیرید.

در قسمت پایین، پنر(Panner) وفیدرها (Fader) قرارگرفته اند. بعلاوه اینکه تمامی قسمتهای کنسول میکس قابلیت زوم را دارا میباشند.

یکی دیگر از قابلیت های اتاق کنترل این است که با کنسول میکس یکپارچه شده و امکان میکس مانیتوری چندگانه و TalkBack را فراهم کرده است.

بعلاوه مستر مونیتورینگ با وجود نوار مخصوص بلندی صدا EBU-compliant loudness meters بصورت چشمگیری بهبود یافته و کنسول میکس نیز میتواند بصورت تمام صفحه (full screen) درآید.

برای اکولایز کردن صدا در کیوبیس، یک اکولایزر نموداری Voxengo به همراه ابزارهای پیشرفته آن را در اختیار دارید.

از دیگر قابلیت های نرم افزار کیوبیس ۷، میتوان به وجود تراک آکوردی جدید در آن اشاره کرد که با استفاده از آن میتوانید در بخش سازهای میدی، آکوردهای مختلفی را رسم نمایید. این بخش به همراه ملحقات آن و امکانات مربوط به گامهای مختلف و تبدیل قطعات به فرمت میدی، توانسته تنوع و قابلیتهای فراوانی را برای نوازنده های کم تجربه برای خلق آثار پیچیده و سنگین در زمینه صدا و موسیقی فراهم کند. بعلاوه در این محیط قادر هستید فواصل خالی را بین آکوردها را با قطعات موسیقی پر نمایید.

در قسمت تراک آکوردی، میتوانید از نرم افزار برای تکمیل آهنگ کمک بگیرید. بدین صورت که بخش “دستیار آکورد ” آکوردهایی را بطور اتوماتیک و در درجات مختلف پیچیدگی برای ادامه کار پیشنهاد میدهد. بخش پیشرفته آکوردها در نرم افزار کیوبیس به همراه نسخه جدید VariAudio 2. 0، امکان خلق هارمونی های مختلف را با استفاده از تنها چند کلیک، فراهم ساخته است.


منابع


MusicTech.net

Steinberg.net

ملیحه شیدایی فر

ملیحه شیدایی فر

۱ نظر

بیشتر بحث شده است