گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جعفر صالحی: در ده ساعت میشود نت نویسی را آموخت

فیناله را نسبت به سیبلیوس چقدر یوزر فرندلی (User Friendly) و ساده برای کاربر آماتور می بینید؟ با توجه به اینکه یک کاربر برنامه سیبلیوس در حدود سه جلسه توانایی نوشتن را تا حد زیادی پیدا میکند.

همانطور که شما هم می‌دانید، مدت زمان آموزش بیشتر از این‌که وابسته به مطلب آموزشی باشد، به درک و علاقه هنرجو وابسته است و البته نگاه من در تولید این اثر آموزشی، آموزش به یک کاربر آماتور بوده است.

اما اگر بخواهیم میانه را در نظر بگیریم، همه نرم‌افزارهای تحت ویندوز (البته این نرم‌افزار مانند بسیاری از نرم‌افزارهای کاربردی دیگر در مک (Mac) نیز قابل اجراست و در مجموعه آموزشی فیناله نحوه کار برای کاربران مک نیز توضیح داده شده است) به دلیل تصویری بودن ابزارها، بسیار به راحتی آموخته می‌شوند و کافیست کاربر بداند برای انجام هرکاری باید به کدام ابزار مراجعه کند.

به این ترتیب به مرور کارآزموده‌تر شده و سرعت کارش بالا می‌رود. فیناله یک نرم‌افزار ابزارمحور است یعنی شما برای انجام بسیاری از کارهای مورد نیاز، می‌توانید از چند ابزار استفاده کنید. به این ترتیب کار برای کاربر بسیار آسان شده است. طبق تجربه آموزشی که داشتم، می‌توانم بگویم که یک هنرجو در دوجلسه اول نت‌نویسی با فیناله را می‌آموزد و در جلسات بعدی، علامتگذاری‌ها و کامل کردن نت خود را فراخواهد گرفت. کما این‌که فیلم‌های آموزشی این مجموعه با زمان ۱۰ ساعت، کار نت‌نویسی با فیناله را به صورت حرفه‌ای آموزش می‌دهند و این ۱۰ ساعت در یک روز هم می‌تواند اتفاق بیفتد و بازهم البته بستگی به مخاطب دارد.

ذکر این نکته هم لازم است که مطلب آموزشی ارایه شده فقط شامل نت‌نویسی نیست و همانطور که در فهرست درس‌های مجموعه فیلم‌های آموزشی مشاهده می‌کنید، این مطلب در دو فصل اول درس‌ها تکمیل شده است.

اما فیلم‌ها شامل ۱۲ فصل است که در فصل های بعدی قابلیت های شگفت‌انگیزی از فیناله آموزش داده شده که برای هنرمندان بسیار کاربردی و جالب خواهد بود. به عنوان مثال این قابلیت که شما می‌توانید یک خط صوتی را با کیفیت عالی از ساز خود ضبط کرده و با استفاده از فیناله برای آن آکمپانیمان بنویسید و اجرای این دو را با هم سینک کنید که به این ترتیب خط صوتی را با آکمپانیمان به صورت همزمان بشنوید.

برای تهیه دی وی دی شما باید از چه طریقی اقدام کرد؟

با توجه به این‌که این اثر تازه تولید شده و به مرور در بازار پخش خواهد شد ترجیح می‌دهم مرکز پخش آن را معرفی کنم که دانشجویان موسیقی می‌توانند با مراجعه مستقیم به آن، مجموعه آموزشی را با تخفیف خوبی تهیه نمایند و مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های موسیقی هم می‌توانند به تعداد مورد نظر خود، این مجموعه را سفارش داده و در محل خود دریافت کنند.

مرکز پخش این اثر: شرکت نوآوران، چهارراه ولیعصر، بازار کامپیوتر رضا، طبقه دوم، واحد ۲۰۳ – تلفن : ۶۶۴۱۲۰۱۱ و ۶۶۴۶۰۲۳۸ است و فروش تلفنی و اینترنتی هم از سایت Persianartmusic.com آغاز شده است.

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

دیدگاه ها ۲

  • بنده موقع نصب با دو مورد ویروس مواجه شدم . اینکه یک مجموعه اورجینال و اون هم سی دی ویروس داشته باشه خیلی برام عجیب بود. از یکی از دوستان هم که خریده بود مجموعه را پرسیدم و اون هم همین مورد را داشت. البته ظاهرا نرم افزار نصب شد و لی ویروس در مراحل بعد نصب خودشو نشون داد. اونجا که فایل پیچ را اجرا می کنی. لطفا به این مورد رسیدگی کنید ممنون

بیشتر بحث شده است