گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

برگزاری دوره تخصصی آنالیز، تحلیل و بررسی موسیقی قرن ۲۰، ۲۱

گروه فرهنگی هنری هونیاک با در اختیار داشتن امکانات و روابط گسترده داخلی، خارجی و همچنین با در اختیار داشتن پژوهشگران و اساتید مجرب خود برای اولین بار تصمیم به برگزاری دوره تخصصی آنالیز، تحلیل و بررسی موسیقی معاصر نموده است و در این راستا سعی در پر کردن خلاء وجود یک نظام آموزشی آکادمیک مدون و جبران نمودن ضعف های موجود در نظام آموزشی دانشکده های موسیقی ایران نموده است.


این دوره فشرده و کوتاه مدت یک مستر کلاس تابستانی می باشد که به صورت گروهی (گروه هایی با ظرفیت حداقل چهار و حداکثر هشت نفر) بر اساس سرفصل های دانشگاه های موسیقی اروپا و امریکا برگزار می شود.

در این دوره به مباحث و مبانی نوین تئوری و آنالیز در موسیقی معاصر و در راستای آن به آنالیز و بررسی آثار کلیدی و برجسته موسیقی معاصر به صورت تئوریک (بررسی پارتیتور و…) و شنیداری پرداخته خواهد شد.

در طول این دوره شرکت کنندگان با تکنیک های آهنگسازی و اجرایی نوین در موسیقی معاصر آشنا شده و به صورت اجمالی مروری بر تاریخ و رخدادهای مهم موسیقی در قرن ۲۰ و ۲۱ خواهند داشت.

فلسفه و استتیک یکی از دیگر فاکتورهای بسیار مهم موسیقی معاصر میباشد که در این دوره، هنرجویان به صورت کاملا اجمالی با نظریات و آرا اهنگسازان و فیلسوفان در این زمینه آشنا خواهند شد.

در طول دوره، شرکت کنندگان به صورت گروهی و انفرادی در سمینارهای موسیقی معاصر شرکت کرده و در پایان دوره بر اساس برنامه پژوهشی و تحقیقاتی پروژه پایانی را در غالب کنفرانس ارائه خواهند کرد
.



اهداف و برنامه های کلاس شامل:

۲۱، ۲۰ مبانی تئوری و آنالیز در موسیقی قرن

۲۱، ۲۰ آنالیز، تحلیل و بررسی آثار مهم و برجسته موسیقی قرن

آشنایی و بررسی تکنیک های آهنگسازی در موسیقی قرن ۲۱، ۲۰

آشنایی و بررسی تکنیک های سازی و اجرایی در موسیقی قرن ۲۱، ۲۰

بررسی اجمالی و کلیدی تاریخ موسیقی قرن ۲۱، ۲۰

آشنایی و بررسی اجمالی فلسفه و استتیک در موسیقی قرن ۲۱، ۲۰

انجام پروژه پایانی به صورت گروهی یا انفرادی

برگزاری کنفرانس به صورت گروهی یا انفرادی

مدرس: پوریا اقدامی

برای شرکت در این کلاس ها تسلط بر مباحث تئوری چون: هارمونی، کنترپوان، فرم و آنالیز ضروری میباشد.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۴ ۶۸ ۵۰۰ ۰۹۱۲ و ۷۷۴۶۵۷۲۳ (دفتر فرهنگی هنری هونیاک) تماس حاصل نمایند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است