گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کارگاه ویژه آواز وحید تاج در اصفهان

وحید تاج با توجه به نگرش متفاوتش نسبت به مقوله آموزش آواز، علاوه بر مستر کلاسهای خود در تهران که با استقبال بسیاری از هنرجویان همراه است، بخشی از وقت خود را نیز مصروف علاقه مندان و هنرجویان عرصه آواز در شهرستانها کرده است که شهر اصفهان مدتی است در زمره ی این شهرها است و پیشرفت هنرجویان در طول این مدت قابل توجه بوده است.

از جمله مباحثی که این هنرمند در کارگاه های آوازی خود به هنر جویان آموزش می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- سلفژایرانی

۲- صداسازی

۳- شناخت ادبیات

۴- ردیف

۵- تلفیق شعر و موسیقی

۶- آفرینش در آواز

وحید تاج در سال ۱۳۶۲ در دزفول متولد شد و در سنین نونهالی، فنون ابتدایی موسیقی آوازی را نزد پدر و در کانون خانواده آموخت و پس از آن به شکل رسمی وارد این عرصه شد. وی در ادامه از محضر اساتید بزرگی چون حمید رضا نوربخش، علی اکبر شکارچی، علی نقی افشارنیا، کریم صالح عظیمی ومظفر شفیعی بهره برد و پس از آن در کارگاه های آموزشی استاد محمد رضا شجریان شرکت نموده و در حال حاضر یکی از شاگردان برجسته این استاد گرانقدر موسیقی آوازی کشور محسوب می شود.

وی دارای مدرک کارشناسی موسیقی در سال ۱۳۸۶ و کارشناسی ارشد آهنگسازی دانشگاه سوره در سال ۱۳۸۸ می باشد.

وحید تاج تاکنون از جشنواره های مختلف این جوایز را کسب کرده است:

مقام نخست آواز در جشنواره ی استان خوزستان در سال ۱۳۸۵
مقام اول آواز در جشنواره ی جوان تهران در سال ۱۳۸۶
مقام اول آواز در جشنواره ی ملی ایران در سال ۱۳۸۹
خواننده برگزیده کشور و کسب مقام اول آواز در دوازدهمین جشن خانه موسیقی ایران در سال ۱۳۹۰

همچنین وحید تاج کنسرتهای متعددی را در تهران و شهرستانهای مختلف ایران و همچنین کشورهایی چون: ایتالیا، سوئد، اندونزی، ترکیه، الجزایر و… اجرا نموده است.

یادآور می شود وحید تاج با گروههای متعددی چون گروه خورشید به سرپرستی استاد مجید درخشانی، گروه چنگ به سرپرستی رامین صفائی، گروه سپید وسیاه به سرپرستی پیمان میرآقاسی، گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو اجراهایی داشته است.

از آلبوم های او می توان به «خانه غریب»، «وکاپلا»، «سرسماع»، «برف خوانی» و «روزگار رنگ آمیز» اشاره کرد که در دست انتشار می باشد و به زودی روانه بازار موسیقی می شود.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر برای شرکت در این کارگاه آواز می توانند با آموزشگاه «نوای مهر» در اصفهان تماس حاصل نمایند. تلفن تماس: ۰۳۱۱۶۶۲۳۷۴۷

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۲

  • اول تشکر فراوون از این دریای اطلاعات که بی چشم داشت به ما میبخشید… یه پیشنهاد کلی داشتم… اگر یه توضیحات کلی مثل کتا ب های لغت نامه و دایره المعارف پایین هر صفحه مطلب وجود داشته باشه خیلی عالی میشه مثلا اگه در یادداشت های مربوط به اپرای عروسکی از “آکومپانیمان” صحبت میشه مفهوم رو هم به صورت پاورقی توضیح بدین یا وقتی استاد منبری از مرصع خوانی صحبت میکنن یه ترک ساده یکی دو دقیقه ای از نمونه های مرصع خوانی پست کنید یا وقتی از هنرمندایی که به هر علت مهجور هستند مثل استاد صدیف صحبت میشه یه نمونه فاخر از آثارشون برامون پست کنید …اطمینان دارم تاثیر خوبی خواهیم دید.بسیار از زحمات شما ممنونم که این سایت به من خیلی چیز ها یاد داده .

بیشتر بحث شده است