گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

دان لاشر، نوازنده ترومبون جز درگذشت


دان لاشر، نوازنده ترومبون جز درگذشت

دان لاشر، نوازنده ترومبون جز و ارکسترهای بزرگ، که بیش از هر چیز به عنوان نوازنده ترومبون در گروه جز تد هیث Ted Heath Jazz Band شهرت دارد، روز گذشته (۵ جولای ۲۰۰۶) در گذشت.
او در دوران حرفه ای ۶۰ ساله خود، با گروه های موسیقی بسیاری هم نوازی کرد و دو مرتبه به عنوان رئیس انجمن ترومبون بریتانیا انتخاب شد.

لاشر در سال ۲۰۰۲ در فهرست سال نو افتخار آفرینان بود و به خاطر خدماتش در صنعت موسیقی به دریافت نشان شوالیه گری از ملکه انگلستان نائل گشت.

دان لاشر،در سال ۱۹۲۳ در پترزبورگ متولد شد.او از خانواده ای موسیقی دان بود و نواختن ترومبون را از سنین مدرسه آموخت. وی در طی جنگ جهانی دوم به ارتش بریتانیا پیوست و هر زمان که ممکن بود، در دسته موسیقی ارتش رستگاری و همچنین در کنسرتهای جرالدو و ارکسترش Geraldo and his Orchestra واقع در پایگاه نظامی، به نواختن میپرداخت. تد هیث که در همین گروه ترومبون مینواخت او را مجاب کرد که حرفه موسیقی را دنبال کند.
بالاخره او یکی از اعضای گروه هیث شد و به یکی از مشهورترین ترومبون نوازان بریتانیا مبدل گشت.
لاشر در طی دهه ۹۰، مجددا با تعدادی از موسیقی دانان گروه سابق خود، گرد هم آمدند و به اجرای چندین کنسرت پرداختند.

کیت ریچاردز در نقش پدر کاپیتان “جک اسپارو”


قرار است کیت ریچاردز Keith Richards نوازنده گیتار گروه رولینگ استونز Rolling Stones در قسمت سوم فیلم “دزدان دریایی کارائیب”، در نقش پدر کاپیتان “جک اسپارو” Jack Sparrow ظاهر شود.

بسیار بعید است که از کسی بپرسید تجسم پدر در ذهن او چه کسی است و پاسخ او کیت ریچاردز باشد- اما به گفته جانی دپ Johnny Depp قرار است این ذهنیت تغییر کند.
نوازنده گیتار رولینگ استونز در میان بازیگران فیلم قرار گرفته و قرار است نقش پدر پرهیاهو، لاف زن و جنگجوی یک دزد دریایی ظاهر شود.

جری باکنهایمر Jerry Bruckheimer، تهیه کننده این فیلم گفته است که ریچاردز در نقش کوتاه پدر کاپیتان جک در فیلم حضور یابد. ماه آینده فیلمبرداری قسمت سوم مجموعه دزدان دریایی کارائیب در کالیفرنیا از سر گرفته خواهد شد.

جانی دپ ۴۳ ساله گفته بود که از ابتدا برای ایفای نقش کاپیتان جک، شیوه حرکت و زبان بدن ریچاردز را به کار برده بوده است. او در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: “همه ما منتظر به وقوع پیوستن ایده حضور ریچاردز در فیلم بودیم.”اورلاندو بلوم Orlando Bloom بازیگر دیگر فیلم نیز به همین اندازه مشتاق است.” من بی بی صبرانه منتظر ملاقات با او هستم- البته اگر با بالا رفتن از درخت نارگیل خودش را به کشتن ندهد” و افزود “همه کارهایش نهایت راک اند رول است”

ریچاردز ۶۲ ساله، در ۲۷ آوریل همین سال در طی تعطیلات دچار صدمه شده بود و اخبار این صدمه را ناشی از افتادن از درخت یا پرتاب شدن از روی جت اسکی عنوان کرده بودند. او برای خارج کردن لخته خون داخل سرش در نیوزیلند تحت عمل جراحی قرار گرفت.

گروه رولینگ استونز تور اروپای خود را در ماه مه به تعویق انداختند و پس از بهبودی ریچاردز از روز سه شنبه گذشته تور را در میلان آغاز نمودند.

news.bbc.co.uk, 4 جولای ۲۰۰۶ اسوشیتدپرس
گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۴

بیشتر بحث شده است