گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

تاریخ برگزاری تور گروه The Who اعلام شد


گروه افسانه ای موسیقی راک The Who، برای اولین بار پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، تور خود را آغاز میکنند. این تور با کنسرتهایی در ایالات متحده، کانادا، آمریکای جنوبی، آسیای شرقی، اروپا و استرالیا برنامه ریزی شده و اولین کنسرت آن روز ۱۲ سپتامبر در فیلادلفیا اجرا خواهد شد.

اعضای اصلی گروه شامل پیت تاونشند Pete Townshend و راجر دالتری Roger Daltrey توسط زک استارکی Zak Starkey نوازنده درامز و فرزند رینگو استار Ringo Starr (نوازنده درامز در گروه بیتلز) و همچنین برادر تاونشند به نام سایمون Simon که نوازنده گیتار است، همراهی خواهند شد. این گروه قصد دارند در ماه اکتبر اولین آلبوم استودیویی خود- از سال ۱۹۸۲ تا کنون- منتشر نمایند.

بلیتهای این تور از روز دو شنبه ۱۷ جولای آغاز خواهد شد. تاونشند ۶۱ ساله میگوید: ” به یاد ندارم که تا کنون اینچنین در انتظار آغاز یک تور بوده باشم” و افزود :” راجر و من هردو سرحال و سلامت و آماده برای حرکت و اجرای موسیقی هستیم”

این زوج گفته اند که در سالهای اخیر قصد ضبط موسیقی و برگزاری تور داشته اند اما برنامه ریزی آنها درست از کار در نیامده است و یکی از دلایل اصلی آن درگذشت نوازنده بیس و عضو اصلی گروه جان انتویسل John Entwistle ، در حین تور آمریکا آنها در سال ۲۰۰۲ بوده است.

به گفته تاونشند :” هنگامی که The Who در سال ۸۲ ضبط آثار خود را متوقف کرد، من احساس میکردم که دیگر توان این کار را ندارم، این کار تقریبا مرا نابود کرده بود و موجب نابودی یکی از اعضای گروه هم شد.” او در اینجا به مرگ نوازنده درامز گروه کیت مون Keith Moon اشاره میکند که در سال ۱۹۷۸ و بر اثر استفاده از الکل و مواد مخدر به وقوع پیوسته بود.

او افزود که پسر نوجوانش، دلیل بازگشت مجدد او به مسیر موسیقی و اجرای تور دور دنیا است.”من در سال ۱۹۸۹ پسر دار شدم و او دلیل حضور من در اینجاست. او میخواهد با ما بیاید و گروه را در فستیوالهای راک تماشا کند” دالتری ۶۲ ساله گفت که آنها قصد دارند تعدادی از آثار نادر خود را که مدتهاست اجرا نکرده اند، در برنامه بگنجانند و امیدوار است کنسرتها طوری باشند که رضایت خاطر علاقمندانشان را پس از این انتظار طولانی برآورده کنند. “مهم نیست که انجام این کار ۲۵ سال طول کشیده است- اگر نتیجه خوب باشد، هر چقدر صبر کنیم اشکالی ندارد- و این کار خوب از آب درآمده است.”

در این تور نوازنده جان “ربیت” باندریک John “Rabbit” Bundrick نوازنده کی بورد و پینو پالادینو Pino Palladino نوازنده بیس، گروه را همراهی خواهند کرد. از مشهورترین آثار گروه The Who میتوان به ترانه های بسیار موفق آنها در دهه ۶۰ از جمله My Generation و I Can See For Miles و همچنین راک اپرای تامی Tommy اشاره نمود.


News.BBC.co.uk

دیدگاه ها ۵

  • با تشکر از توجه شما، من برای گریز از اشتباهات نوشتاری همیشه تلفظ نامها رو در لغت نامه ها و در گوگل چک میکنم. این بار به تانوسند، تاونزند و یک مورد که شدیدا اصرار داشت این sh “ش” تلفظ میشه و انقدر اسم من رو اشتباه تلفظ نکنید! برخورد کردم. بنابر یان فکر کردم شاید درستش همین باشه. اما تذکر شما موجب شد دقیقتر و در لغتنامه های معتبر چک کنم و دیدم که حق با شما است. ممنونم.

  • مطلب بسیار خوبی بود . فقط خواستم توجه خوانندگان رو به این موضوع جلب کنم که بیسیست گروه John Entwistle به عقیده من یکی از برجسته ترین نوازندگان این ساز و یکی از کم نظیر ترین استایلهای دست چپ رو در این سبک ارائه داده . روحش قرین راک باد

  • سایت تون و مطالب ش عالیه. فقط یه مساله که interface ش اصلا مناسب موبایل نیست. من که از GPRS استفاده میکنم پدرم در میاد!(باید برای خوندن هر مطلب دو صفحه لینک رد کنم!) روی این قضیه کار کنید لطفا (برای اون یه مورد خاص مثلا میشه لینک ها رو بعد از متن مقاله گذاشت)

بیشتر بحث شده است