گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

برگزاری دوره‌ دوم کارگاه‌های موسیقی “دعوت به شنیدن”

جمعه ۲۵ بهمن، یازدهمین جلسه از دوره‌ی دوم کارگاه‌های موسیقی “دعوت به شنیدن” (به یاد پرویز منصوری) حمیدرضا دیبازر (آهنگساز و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر) با عنوان مبانی دیکته‌ی موسیقی می‌باشد.

حمیدرضا دیبازر، آهنگساز و عضو هیئت علمی دانشگاه موسیقی تهران، تحصیل در رشتهی آهنگسازی را زیر نظر احمد پژمان در مقطع کارشناسی (۱۳۷۶) با ساختِ قطعه‌ی “عروج” برای ارکستر سمفنیک و در اولین دوره‌ی کارشناسی ارشد (۱۳۸۰) با ارائه‌ی یک موومان سمفنیک (پایان‌نامه‌ی برترِ دانشکده) به اتمام رساند.

وی همچنین در مَستِر‌کلاسهای رهبریِ ایرج صهبایی، آهنگسازی و رهبریِ کریستیَن داوید حضور داشته است.

آثار دیبازر شامل موسیقیِ سمفنیک، مجلسی، کُرال، الکترونیک‌ و موسیقیِ متنِ فیلم‌های کوتاه و‌ بلند و مجموعه‌های تلویزیونی است. او سبکِ شخصی خود را با ترکیبی از انواع موسیقی‌ و با استفاده از سازهای الکترونیک و آکوستیکِ ایرانی و غیر ایرانی (به عنوان مولّدِ صوت) ایجاد کرده است.

وی جوایزی از جمله مقامِ اوّل آهنگسازی در‌ “فستیوالِ فرهنگیِ مهر” (۱۳۸۰) و جایزه‌ی مسابقهی آهنگسازیِ “ورزش و آواز ‌ِکمیتهی بین‌المللی المپیک” (المپیک ۲۰۰۸ پکن) را کسب کرده است.

دیبازر با هدف ابلاغ پیام صلح‌ جهانی ارکستر “فوژان” را بنیان گذاشته و آخرین اثر منتشر شده‌ی او در سال ۱۳۹۲ آلبوم “بوم” می‌باشد.

این کارگاه‌ها در آخرین جمعه‌ی هر ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در آموزشگاه هنرهای زیبا و با موضوعی از پیش تعیین شده برای دو گروهA (افرادی که می‌خواهند آگاهی و شناخت خود را بالا برده و از شنیدن انواع موسیقی، بـیشـتر لذت ببرند مانند مخاطبان کـنسرت‌ها، والدینی که فرزندانـشان درآموزشگاه‌ها ساز می‌آموزند، مدیران هنری و…) و B (دست اندرکاران یادگیری، اجرا و ساخت موسیقی و هنرجـویان و دانشجویان رشته‌ی موسیقی) برگزار می‌شود.
اهداف کارگاه‌ها عبارتند از:

۱- ارتقا سطح کیفیت شنیداری و ایجاد دقت در فرآیند شنیدن.

۲- پرورش مخاطب آگاه برای کنسرت‌ها و آثار موسیقی تولید شده در داخل کشور. ۳

– در اختیار قراردادن ابزاری برای بهتر شنیدن و نقد کردن.

۴- ایجاد زمینه‌ای برای آشنایی با انواع موسیـقی که می‌تواند به ارتقا سطح سلیقه‌ی فردی و اجتماعی بینجامد.

۵- تبـدیل شنیدن موسیقی از یک سرگرمی سطحی به یک عمل لذتبخش و توام با تفکر و آرامش.

کارگاه‌های سال ۹۲ با موضوعاتی چون اصول نوازندگی (فروردین)، سبک شناسی دوره‌ی بارُک (اردیبهشت)، سلفژ ۱ (خرداد)، سبک‌شناسی دروه‌ی کلاسیک (تیر)، مروری بر آثار و زندگی بتهوون (مرداد)، هارمونی (شهوریور)، سلفژ ۲ (مهر)، سبک شناسی دوره‌ی رمانتیک (آبان)، مروری بر آثار و زندگی واگنر (آذر)، مبانی فرم موسیقی (دی) پشت سرگذاشته شده‌اند و در این ماه به موضوع دیکته‌ی موسیقی و بررسی روش‌های آموزشی موجود در ایران پرداخته خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه‌ی بلیط و کسب اطلاعات بیشتر در باره کارگاه‌های موسیقی دعوت به شنیدن با شماره‌ی ۰۹۳۹۰۶۸۲۳۰۲ تماس حاصل نمایند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است