گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت کارمینا بورانا به رهبری مهدی قاسمی

گروه کر شهر تهران و گروه کر فرهنگسرای بهمن به رهبری مهدی قاسمی در ساعت ۲۱:۳۰ روزهای ۱۶ تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، در تالار وحدت به اجرای “کارمینا بورانا” اثر محبوب و مشهور کارل ارف می پردازند. در این کنسرت، کارمینا بورانا به طور کامل، با همراهی ارکستر و توسط بیش از ۲۰۰ خواننده و نوازنده به اجرا گذاشته می شود که در ایران بی سابقه خواهد بود.

کارمینا بورانا توسط کارل ارف در فاصله سال های ۱۹۳۵ و ۱۹۳۶ بر اساس مجموعه ای از اشعار قرون وسطی که اوایل قرن ۱۹ میلادی در صومعه ای در باواریا پیدا شد، ساخته شده است. این اثر از عظیم ترین و مشهورترین قطعات موسیقی کلاسیک در تمام جهان است.

در این کنسرت گروه کری با ۱۴۵ خواننده، گروه کر کودکان با ۲۰ خواننده و همچنین ارکستری با ۳۵ نوازنده شامل سازهای زهی، بادی چوبی، بادی برنجی، سازهای کوبه ای و پیانو به اجرای کارمینا بورانا می پردازند.

علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند به سامانه فروش اینترنتی بلیط سی گذر به آدرس www.sigozar.com مراجعه نمایند یا از طریق آموزشگاه موسیقی پارت (تلفن: ۶۶۹۰۵۰۷۷) نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.

گروه کر شهر تهران

گروه کر شهر تهران در سال ۱۳۷۸ توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه تا کنون با برگزاری بیش از ده ها کنسرت و شرکت در جشنواره های بین المللی موسیقی فجر، توانسته خود را به عنوان یک گروه پویا و فعال مطرح نماید.
این گروه در کنار اجرای رپرتوار کلاسیک خود شامل قطعاتی از دوره باروک تا معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی ایران، آثار آهنگسازان معاصر ایرانی، موسیقی فیلم و همچنین موسیقی Jazz را نیز به اجرا گذاشته و همچنین در ضبط آثار آهنگسازان معاصر ایرانی مشارکت داشته است.


گروه کر فرهنگسرای بهمن

گروه کر فرهنگسرای بهمن در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد و تا کنون کنسرت های متعددی در تهران و شهرستان ها اجرا نموده است. این گروه به مدت ۸ سال پیاپی در جشنواره بین المللی موسیقی فجر حضور داشته و ۲ بار در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۱ رتبه برتر این جشنواره را بدست آورده است. این گروه با هنرمندانی همچون مهدی قاسمی، میلاد عمرانلو، آرش گوران، بابک میلانی و منصور حقی همکاری داشته است و در حال حاضر آرش فلاحی رهبری آن را بر عهده دارد.

در تابستان ۱۳۸۱ از صدها جوان علاقمند آزمون ورودی به عمل آمد و به دنبال آن ۱۲ کلاس آموزشی بطور همزمان در فرهنگسرای بهمن و فرهنگسرای هنر (ارسباران) آغاز به کار نمودند. در زمستان ۱۳۸۱ نخستین کنسرت تجربی گروه بزرگ با بیش از ۲۵۰ خواننده در تالار آوینی فرهنگسرای بهمن اجرا شد.

نخستین کنسرت رسمی این گروه که از آن پس به عنوان “گروه کر شهر تهران” نامیده شد، در مهرماه ۱۳۸۲ با بیش از ۱۵۰ خواننده به روی صحنه رفت. هفت قسمت از کارمینا بورانا اثر کارل ارف برای اولین بار پس از انقلاب در این کنسرت به اجرا گذاشته شد. در این کنسرت به جای ارکستر سمفونیک، دو پیانو همراهی گروه کر را به عهده داشتند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است