HarmonyTalk
home
About HarmonyTalkYour PostsJournal
نوشته های اخیر در موسیقی کلاسیک
• کنسرتو ویولن برامس
• سمفونی شماره یک بتهوون
• چرا موتزارت؟
• سونات
• سیبلیوس : چرا سمفونی باید چهار موومان داشته باشد؟
• سیبلیوس : یک سمفونی از اول تا آخر باید موسیقی باشد
• کارمینا بورانا - ۱
• ادیت در ویولن (I)
• داستان تصنیف فندق شکن
• کنسرتو ویولن بتهوون
• احساسات واگنر
• Barcarolle
• سرنوشت او از پیش رقم خورده بود
• دست نوشته بتهوون در کتابخانه یک مدرسه
• دیوید اویستراخ - قسمت دوم
• Gymnopédie
• رویای عشق
• دیوید اویستراخ - قسمت اول
• نگاهی گذرا به زندگی راخمانینوف
• مازورکا یادآور مقاومت مردم لهستان
• اولین موسیقی واگنر
• منوهین در شرق !
• کنسرتوی رموز
• نگاهی به انوانسیونهای باخ
• Steinway & Sons
• سرنوشت اینگونه به درب میکوبد
• هایفتز، ویلونیست قرن
• Water Music
• نت خوانی و اجرا
• آخرین فوق رهبر قرن بیستم
• کوارتت های فلوت موتزارت
• پنجمین کنسرتو
• نگاهی به زندگی کورساکوف قبل از شروع به آهنگسازی
• دوران طلایی فیلارمونیک وین
• ارکستر فیلارمونیک وین
• شاکن باخ
• دیگر هرگز اپرا نخواهم نوشت
• اهمیت شنیدن
• داستان دیدار بتهوون و لیست
• Programme Music / Suite
• مهاجرت به آمریکا
• نگاهی به موسیقی رمانتیک ، پیانو
• جایگاه نوازندگی
• شاخصه های ممتاز موسیقی استراوینسکی
• نگاهی به موسیقی رمانتیک I
• حفظ قطعه برای اجرا
• ناهماهنگی رایحه عصیانگری
• نواختن یکدست
• از زندگی ایگور استراویسنکی
• مارش مراسم تشییع جنازه
• واریاسیون های موتزارت
• تولد یک نابغه
• تصمیم بزرگ برای شوپن
• آوه ماریا از شوبرت
• زندگی کرد، سختی کشید و ...
• نشانه های نبوغ در موتزارت
• گریگ : امیدی به اجرای موفق اینکار ندارم
• بداهه نواز رمانتیک
• پایه گذار رمانتیک در قرن نوزدهم
• مرگ باخ
• قدر و منزلت یک موسیقیدان
• تاثیر لیست بر موسیقی
• بهار و تابستان از چهار فصل ویوالدی
• آنتونیو ویوالدی
• Toccata
• برامس موسیقیدان فروتن ، II
• برامس موسیقیدان فروتن ، I
• موسیقی برنامه ای
• Alberti Bass
• Tomaso Albinoni
• سرزمین پدری
• Air on G string
• Capriccio Espanola و غنای موسیقی اسپانیا
• گوشهای دقیق باخ
• راجع به سبک موسیقی شوپن
• یک قطعه آرامش دهنده
• روایاتی از زندگی بتهوون
• Mozart's Requiem
• ملاقات موتزارت و بتهوون
• موسيقي از ديد بتهوون
• تولد يك نابغه
• بتهوون و ناپلئون !
• Violin
• Pablo Picasso
• يکصد سال گمنامي
• فرانس ليست که بود؟
• Franz Liszt
• راجع به پيدايش موسيقي

یوهان برامس
نسیم آغازین و وسوسه انگیز بادی ها در ابتدای نخستین موومان، به آهستگی ارکستر را چون دریایی خروشان می سازد که در تموجش اثری از سازگاری و آرامش نیست و تکنواز به ناگاه و بسیار زود هنگام همانند ذره ای کوچک به میان این طوفان می افتد. کوشش آغازین تکنواز برای رهایی از این تلاطم راه به جایی نمی برد و سر انجام او در میان موجهای سرگردان این دریا، غوطه ور می شود.
February 22, 2006
Ludwig van Beethoven
Ludwig van Beethoven , 1770 - 1827
اواخر سال 1799 بتهوون شروع به تهیه سنفونی شماره یک خود نمود و پس از حدود دو سال آنرا در دسامبر سال 1801 منتشر کرد. ریشه های تهیه این سنفونی به هنگامی باز می گردد که او تصمیم گرفت تا بعنوان شاگرد موسیقی، سر کلاسهای هایدن حاضر شود. او به همین دلیل در سال 1792 شهر بن را ترک کرد و به وین رفت.
February 05, 2006
Mozart's 250th birthday
27 ژانویه سال 2006 مصادف است با دویست و پنجاه امین سالروز تولد موتزارت.
روزی از روسینی (Gioacchino Rossin) موسیقیدان بزرگ ایتالیایی سئوال می شود که نظر شما راجع به بتهوون چیست؟ او در جواب می گوید "او موسیقی دان بزرگی است." پس از آن از او راجع به موتزارت سئوال می شود و اینبار در جواب می گوید : "او یک موسیقیدان است."
January 28, 2006
Franz Josef Haydn
Franz Josef Haydn , 1732-1809
از پایه گذاران فرم سونات
یک تعریف ساده برای سونات می تواند به اینصورت باشد : "قطعه موسیقی که معمولآ برای یک یا دو ساز نوشته شده و در بیش از یک موومان اجرا می شود". اما فرم و نحوه تنظیم سونات از قرن هفدهم تا کنون در مقاطع مختلف زمانی دستخوش تغییرات بسیاری شده است که سعی می کنیم در این نوشته به توضیح آن بپردازیم.
January 23, 2006
Jean Sibelius
Jean Sibelius ,1865 - 1957
هرچند سیبلیوس یکی از بدعت گذاران تاریخ موسیقی، درزمینه ساختار سمفونی و اشعار موزون است، اما او شخصآ برای آهنگسازان کلاسیک احترام بسیاری قائل بود. Sibelius مدافع مادام العمر آثار موتزارت بود و همواره ساختار درخشان و سادگی آثار او را ستایش می کرد.
January 19, 2006