گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام برگزار می شود

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام به همت انجمن موسیقی استان ایلام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام در محورهای موسیقی دستگاهی ایران (گروه نوازی – تکنوازی)، موسیقی بومی و محلی استان ایلام (گروه نوازی – تکنوازی) و موسیقی کلاسیک جهانی (تکنوازی) برگزار می شود.

«عمران خودآموز» تصریح کرد: پویایی انجمن موسیقی استان در راستای اهداف و مسئولیت های ذاتی، توانمندسازی هنرمندان و گروه های فعال موسیقی استان در عرصه های گروه نوازی و تکنوازی و ایجاد پویایی بین آن ها، معرفی، کشف و حمایت استعداد های جوان استان در حوزه موسیقی، ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه موسیقی، تشویق هنرمندان جوان و خلاق در عرصه آفرینش هنری و خلاقانه، تقویت بنیه گروه های فعال در حوزه موسیقی و بهره گیری از اساتید و هنرمندان مجرب استان در قالب شورای فنی و هیئت داوران از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان این اینکه این جشنواره در بخش های گروه نوازی (رقابتی)، آفرینش خلاقانه در تکنوازی (غیررقابتی) و اجرا و تجلیل از پیشکسوتان (جنبی) برگزار می شود، تصریح کرد: فراخوان این جشنواره در سطح استان و مراکز فرهنگی و هنری اعلام شده است و از علاقه مندان برای ارسال اثر و شرکت در این جشنواره دعوت می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ است، افزود: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره تابستان ۱۴۰۰ برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به انجمن موسیقی استان ایلام واقع در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

گفتنی است، طی حکمی از سوی «عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره، «جواد یعقوبی» به عنوان دبیر ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام منصوب شده است.

جزئیات دوره ششم از جشنواره موسیقی استان ایلام به قرار زیر است:

محورها:

موسیقی دستگاهی ایران (گروه نوازی – تکنوازی)
موسیقی بومی و محلی استان ایلام (گروه نوازی – تکنوازی)
موسیقی کلاسیک جهانی (تکنوازی)

بخش ها:

گروه نوازی (رقابتی)
آفرینش خلاقانه در تکنوازی (غیررقابتی)
اجرا و تجلیل از پیشکسوتان (جنبی)

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است