گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کارگاه «آشنایی با طراحی و مدیریت رویدادهای موسیقی» برگزار می‌شود

کارگاه «آشنایی با طراحی و مدیریت رویدادهای موسیقی» به همت فرهنگسرای ارسباران در تهران برگزار می‌شود. این کارگاه در تاریخ پنج شنبه ۱۳ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ به همت فرهنگسرای ارسباران با دعوت از کیوان فرزین و علیرضا علیخانی به عنوان سخنران و محمدهادی مجیدی به عنوان مجری برگزار خواهد شد. 

مدیریت اجرایی و هنری در عرصه‌ی موسیقی، موضوعی است که در سالهای اخیر و با قوت گرفتن گروه‌های موسیقی، ارکسترهای خصوصی و جشنواره‌های کوچک و بزرگ موسیقی در کشور، بیش از پیش اهمیت یافته و با توجه به اینکه تربیت نیروهای توانمند در این عرصه ارتباط مستقیمی با کارآفرینی و رونق اقتصادی رویدادهای موسیقی دارد، برگزاری این کارگاه با تمرکز بر انتقال تجربیات فعالان و مدیران موسیقی از طیف‌های مختلف علاقه‌مندان و به ویژه جوانان، امری حیاتی به نظر می‌رسد.

کیوان فرزین، یکی از سخنرانان این کارگاه از تهیه کنندگان کنسرت ها و رویدادهای مختلف موسیقی در سطوح ملی و بین‌المللی است و سوابق مدیریتی‌ای چون:

تأسیس و مدیر عاملی انجمن موسیقی‌دانان نیاوران، مدیریت و عضویت هیات تحریریه‌ی نشریه‌ی موسیقی «فرهنگ و آهنگ»، مدیریت هنری و قائم مقام دبیر جشنواره موسیقی فارس و مدیریت داخلی ارکستر شهر را در کارنامه دارد.

علیرضا علیخانی نیز  مدیر اجرایی و مدیر برنامه و تورهای داخلی و بین المللی موسیقیدان بزرگ کشور نظیر :

حسین علیزاده، علی قمصری، علیرضا قربانی، سیامک آقایی، محمد معتمدی، وحید تاج و سالار عقیلی  را در کارنامه دارد‌.

محمد هادی مجیدی، مجری این برنامه که خود سابقه تأسیس و اداره‌ی جشنواره‌ی موسیقی دانشگاهی صبا را داشته اهمیت و ویژگی‌های این رویداد را اینچنین بیان کرد که :

متأسفانه یادگیری موضوعات مدیریتی و اجرایی در موسیقی از اولویت‌های اکثر موسیقی‌دانان کشور ما و به ویژه دانشجویان موسیقی نیست. ما بعد از برگزاری دو دوره جشنواره‌ی دانشجویی و چند رویداد کوچک و بزرگ با دانشجویان و دانش‌آموختگان موسیقی متوجه شدیم که چالش‌های بسیاری برای درک و اجرای صحیح برنامه‌های موسیقی وجود دارد که از توانمندی یک دانشجوی صِرف خارج است؛ بنابراین امیدواریم که برگزاری رویدادهای اینچنینی و تأکید بر شنیدن تجربیات فعالان این عرصه از زوایای مختلف، بتواند برای علاقه‌مند کردن و تربیت مدیران آینده‌ی موسیقی مفید باشد.

برای من روشن است که در این زمینه کارهای پژوهشی و کارگاهی بسیار محدودی صورت گرفته و این فرصت بسیار مغتنمی است که می‌توانم در محضر بزرگوارانی چون کیوان فرزین و علیرضا علیخانی، به واکاوی، نیازسنجی و طرح مسئله درباره اهمیت موضوعات مدیریتی در موسیقی بپردازم.

وی افزود: به نظر من نیاز است که موسیقی‌دان امروز خلاقیت در برنامه‌ریزی و برنامه‌گذاری موسیقی را بفهمد و برای اینکه برنامه‌های موسیقی بهتر و با کیفیت‌تری در همه‌ی سطوح داشته باشیم، گروهی از موسیقی‌دانان بر روی توانایی‌های مدیریتی خود در موسیقی نیز سرمایه‌گذاری کنند.

این کارگاه رایگان بوده و در فرهنگسرای ارسباران واقع در تهران – خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا- برگزار خواهد شد.

این کارگاه به افرادی که در صدد برگزاری کنسرت و یا مدیریت‌های رویداد‌های مختلف موسیقایی هستند، توصیه می‌شود.

لطفاً برای هماهنگی به شماره ۰۹۲۱۰۹۰۳۶۵۱ در واتس‌آپ پیام دهید.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است