گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

نفرات برگزیده مسابقه ورزش و آواز از سوی کمیته المپیک معرفی شدند

بیست و دوم فروردین ماه، کمیته المپیک و پارالمپیک نام نفرات برگزیده اولین دوره از مسابقه ورزش و موسیقی را اعلام کرد. هیت داوران این مسابقه مصطفی پور تراب، حسین دهلوی، احمد پژمان، سعید شریفیان، محمدرضا درویشی بودند که از میان هشت اثر شش اثر در جایگاه اول، دوم و سوم قرار گرفتند. اثر برتر این مسابقات قطعه “پهلوان” اثر بهزاد عبدی بود که در مایه چهارگاه با بهره گیری از ارکستر سمفونیک و کر ساخته شده بود.

همچنین قطعات “خداوند جان و خرد” ساخته حمیدرضا دیبازر و “قهرمان ملت” ساخته محمد حسین حمیدی، مشترکا” در جایگاه دوم و قطعات “حلقه المپیک” ساخته امیر اسلامی، “ز نیرو بود مرد را راستی” ساخته بهرام ساعد و “پرنده صلح”میلاد عمرانلو مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

بهزاد عبدی سازنده قطعه “پهلوان” تا کنون آثار بسیاری را در ژانرهای گوناگون ساخته است که بیشتر این آثار برای ارکستر سمفونیک نوشته شده اند. بهزاد عبدی فوق لیسانس آهنگسازی از اکراین است و هم اکنون ساکن اکراین است.

او پیش از سفر خود به اکراین یکی از جوانترین آهنگسازان رادیو بود و آثار بسیاری را با ارکستر سمفونیک رادیو و تلویزیون به ضبط رساند؛ هم اکنون نیز که در شهر کی اف اکراین مشغول به کار است، آثار خود را با ارکستر سمفونیک ناسیونال اوکراین و رادیو اوکراین ضبط میکند.

از بهزاد عبدی تا کنون دو CD در ایران و اروپا به بازار آمده است.

حمیدرضا دیبازر، فوق لیسانس آهنگسازی و استاد دانشگاه است که تا کنون از وی آثاری به بازار موسیقی ایران همراه با گروه فوژان آمده است.

محمد حسین حمیدی فوق لیسانس موسیقی است و سابقه رهبری ارکستر دانشگاه فارابی دانشگاه هنر را در کارنامه خود دارد.

امیر اسلامی فوق لیسانس موسیقی، نوازنده نی و مدیر گروه نوازندگی موسیقی ایرانی دانشگاه هنر تهران است، همچنین در آلبومهایی نیز به عنوان نوازنده نی همکاری داشته است.

بهرام ساعد یکی از اعضای گروه عارف است که تا آخرین کنسرت این گروه همراه پرویز مشکاتیان بوده است همچنین در بسیاری از آلبومهای این گروه به عنوان نوازنده همکاری داشته است و در چند آلبوم نیز خود سرپرستی گروه “آبیدر” را به عهده داشته است.

میلا عمرانلو فوق لیسانس آهنگسازی و هم اکنون نوازنده تیمپانی ارکستر سمفونیک تهران است همچنین رهبری کر فرهنگسرای بهمن و “گروه آوازی تهران” (که به اجرای رپرتوارهای ارکستری بوسیله کر میپردازد) را در کارنامه خود دارد.

در مسابقه یاد شده، اثر بهزاد عبدی برای شرکت در مسابقه بین المللی آواز و ورزش به کمیته بین المللی المپیک ارسال شد؛ شایان ذکر است که به نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۱۲، ۸ و ۴ سکه بهار آزادی جایزه داده خواهد شد.

به گفته پایگاه آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک: ” آثار برتر کشورها در بخش بین الملل تحت نظارت کمیسیون فرهنگ IOC از تاریخ ۲۶ فروردین تا ۱۰ تیرماه با یکدیگر به رقابت می پردازند. هیات داوران بخش بین المللی متشکل از اعضاء کمیسیون فرهنگ و آموزش المپیک IOC و شخصیت های ورزشی و موسیقی می باشند که در پایان این هیات سه اثر را به عنوان برگزیده آثار و پنج اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است اثر برتر بخش بین الملل به همراه مجری یا مجریان برای اجرا به المپیک پکن دعوت خواهند شد. ”

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۱۴

  • درود بر آقای بهزاد عبدی.ایشان هم یکی از بهترین موزیسین های جوان ایران هستند و هم یکی با اخلاق ترین آنها.موفق باشند…

  • اثر بهزاد عبدی دارای روح ایرانی و حماسی فوق العاده ای است که با روح شعر انتخاب شده هماهنگ است. من با شنیدن آن از ایرانی بودن خود احساس غرور کردم.
    ان شاء الله همیشه در ساختن اثر های بهتر موفق باشید.

  • آقای میلاد عمرانلو رهبر گروه آوازی تهران با تبریک فراوان به شما به خاطر کسب مقام سوم و با تشکر به خاطر زحمات بسیاری که برای موسیقی ایران می کشید.
    و همچنین تشکر برای ساخت این اثر زیبا و با تکنیک و خلاق.
    من از طرف تمام اعضای گروه آوازی تهران به شما تبریک و خسته نباشید می گویم.
    به امید موفقیتهای روز افزون

  • با سلام و تبریک و عرض ادب به حضور استاد ارجمند و مهربان جناب آقای امیر اسلامی و آرزوی موفقیت های بزرگتر در عرصه های بین المللی.

  • انتقادی دارم از متولیان اطلاع رسانی این فستیوال و مسئولان این سایت ، آخر چطور ممکن است در امری به این مهمی اطلاعات
    تا این حد ناقص ارائه شود… نه نامی از شاعران آثار برده شده نه نامی از خوانندگان ، نه نامی از اعضای گروه موسیقی و نه حتی از جزئیات فنی آثار سخنی به میان آمده است.متاسفانه اینگونه سهل انگاری ها که مختص جامعه ایرانی است بر متولیان هنر به هیچ وجه پسندیده نیست.

  • دوست خوب و با اخلاق من بهزاد عزیز
    این جملات را نه برای اینکه دوست من هستی می نویسم بلکه چون تراوشات مغز و جان من است می نویسم
    به نظرم تو یک استثناء در موسیقی هستی
    تو که با آن مشقتهای بسیار فعل خواستن را صرف کردی و در کمتر از یک دهه به بلندای قله موسیقی رسیدی
    سرفراز، سربلند و موفق باشید دوستدار همیشگی تو و نیکی پشمالو – حمیدرضا حقیقت

  • با سلام وتشکر فراوان از مطالب خوبتون .
    سوالی از حضورتون داشتم اگه جواب بدید ممنون میشم.
    من لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم وعلاقمند به موسیقی از شما میخواستم راهنماییم کنید که چطور میتونم در مقطع فوق لیسانس در رشته موسیقی ادامه تحصیل دهم البته من نوازنده سه تار هم هستم آزمون های عملی این رشته به چه صورت است؟

  • باسلام
    به امیر اسلامی تبریک میگم به خاطر کسب رتبه در اینجا.
    البته چندی پیش هم آلبوم زیباشون رو با نام ارگ خاموش با صدای برادران سعیدی که اونها هم از خوانندگان موفق و جوان و آینده دار هستند شنیدیم.

بیشتر بحث شده است