گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مژگان چاهیان موفق به کسب رتبه اول مسابقات ملی «دفاع سه دقیقه ای پایان نامه» شد

مژگان چاهیان موفق به کسب رتبه اول مسابقات ملی «دفاع سه دقیقه ای پایان نامه» و راهیابی به مرحله جهانی شد. او در این مسابقه بین فارغ التحصیلان ارشد و دکتری از تمامی رشته های دانشگاهی در کشور رتبه اول را کسب کرد و به مرحله «جهانی» این مسابقه بین المللی راه یافت.

برای راهیابی به مرحله جهانی، نفر اول مسابقه فینال می بایست حداکثر امتیاز این مسابقه را کسب کند که مژگان چاهیان با کسب امتیاز کامل از طرف هیئت داوران برای راهیابی به مرحله جهانی برگزیده شد و مدال نفر اول مسابقه را دریافت کرد.

در مرحله جهانی، مژگان چاهیان با برگزیدگان این مسابقه از دانشگاه های سراسر دنیا که از فارغ التحصیلان مقطع دکتری و ارشد هستند، در یکی از معتبرترین دانشگاه ها حضور دارد و به رقابت خواهد پرداخت.

بعد از کسب رتبه برتر در استان تهران و همچنین کسب رتبه اول در چهار مرحله مسابقه که از زمستان ۱۳۹۷ تا اوایل اردیبهشت ۱۳۹۸ به طول انجامید، تمامی مدارک، فعالیت ها و دستاوردهای مژگان چاهیان بعد از پایان نامه توسط هیئت داوران بررسی و تایید شد.

۵۳ نفر از فارغ التحصیلان ارشد و دکتری از دانشگاه های مختلف ایران در تمامی رشته ها، به مرحله نیمه نهایی کشوری راه یافتند و بعد از سخنرانی، دفاع از فعالیت ها و دستاوردها و کسب حداکتر امتیاز، ۸ نفر از سراسر کشور به مرحله فینال راه یافتند.

مرحله پایانی مسابقه طی دو روز در تاریخ های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد و نتایج نهایی داوران به شرح زیر اعلام گردید:

رتبه اول و راه یافته به مرحله جهانی: مژگان چاهیان- کارشناسی ارشد آهنگسازی- دانشگاه هنر تهران

رتبه دوم: دکتری فیزیک هسته ای- دانشگاه صنعتی اصفهان

رتبه سوم: کارشناسی ارشد مهندسی برق – دانشگاه صنعتی اصفهان

این مسابقه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی در دانشگاه کوئیزلند استرالیا طراحی و اجرا شد و از سال ۲۰۱۳ میلادی در فهرست برنامه های “Universitas 21” قرار گرفت که دانشگاه های معتبری از سراسر دنیا در اجرای آن مشارکت دارند.

هدف از اجرای این مسابقه بین المللی کمک به کاربردی شدن پژوهش های فارغ التحصیلان، گسترش ارتباطات دانشگاه ها و رشد و تقویت مهارت های بیانی و ایده پردازی فارغ التحصیلان است.

در ایران نیز در سال ۱۳۹۵ برای نخستین بار این مسابقه در سطح ملی راه اندازی و در کنار جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی اجرا گردید که با توجه به استقبال فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری، از سال ۱۳۹۶ به صورت مستقل این مسابقه در سراسر کشور برگزار می شود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است