گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

روش سوزوکی (قسمت شصت و چهار)

شینی چی سوزوکی
شینچی سوزوکی (۱۸۹۸ – ۱۹۹۸)

حرکتِ توسعه و گسترش تربیت و پرورش شکوفایی استعدادها در آمریکا

پرروش و شکوفایی استعدادها به بیستمین سال خود رسید… قبل از اینکه من متوجه بشوم، حرکت و اشاعه پرورش استعداد ها در آمریکا هم غوغایی به پا کرده بود؛ حالا دیگر در آنجا از جمعیت‌ های وسیعی حتی از تشکیلات وسیع تری از ژاپن به وجود آمده بودند. آقای موشی زوکی (Mochizuki) که امروز در کنسولگری در نیویورک مشغول است، پرورش استعداد ها را تقریباً از زمان بودنش در اوبرلین کالج (Oberlin-College) در اوهایو (Ohaio) می شناخته است.

او در نامه ای برای من نوشت که فیلمی هفت دقیقه ای را بگذارم؛ فیلمی ‌که در کنسرت سالانه، زمانی که بچه ‌ها دوبل کنسرتو ویولن باخ رو اجرا می‌کردند، در توکیو فیلم براداری شده بود. با اجازه نامه‌ای از پروفسور کووکس این فیلم را در اوبرلین – کالج به نمایش گذاشت. همین یک جرقه‌ باعث حرکت پرورش استعداد ها در آمریکا زده شد.

اولین کسانی که مشعل این ‌حرکت را جا انداختند، پروفسورکندال از بخش موسیقی کالج ‌موسکینگوم (Muskingum-College) و پرفسور کلیفورد کوک (Clifford Cook) از کالج اوبرلین بودند. شش سال بعد آقای کندال برای یک سفر به ژاپن آمد و یک ماه در ماتسو موتو بسر برد. وقتی که به آمریکا برگشت، برای اینکه متد ویولن من را اشاعه دهد، در تمام آمریکا سخنرانی هایی را برگزار کرد. چهار سال بعد پرفسور کوک برای تحقیقات به ماتسو موتو سفر کرد.

امروز بسیاری از جوانان کالج اوبرلین در دوره‌های پرورش استعداد های کالج به موفقیت ‌های با ارزشی نائل می‌شوند. در سال ۱۹۶۱ آقای موشی زوکی برای من نوشت: حالا من تمام تلاشم را می کنم که شما را به آمریکا بیاورم.

گیتی خسروی

گیتی خسروی

۱ نظر

بیشتر بحث شده است