گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

روش سوزوکی (قسمت شصت و شش)

شینی چی سوزوکی
شینچی سوزوکی (۱۸۹۸ – ۱۹۹۸)

پروفسور کازالز شصت و پنج ساله اعلام کرد که: با اینکه پنج درصد از شاگردان سوزوکی فعالیت حرفه ای در موسیقی دارند… سوزوکی که به فکری عمیق فرورفته بود و شکلات هایی را برای شاگردانش می پیچید و بسته بندی می کرد گفت: من می خواهم فقط انسان های خوب تربیت کنم! به عرض شهروندان عزیز برسانم که اگر یک بچه از لحظه تولدش موسیقی خوب بشنود و همچنین خودش هم با دقت بیاموزد، حضور قلب و احساس در او رشد می‌کند. دیسیپلین و استقامت و پشتکار کسب می‌کند و به این وسیله صاحب قلب نکویی می‌شود؛ اگر ملیت ها برای پرورش و آموزش کودکان با هم همکاری کنند، شاید دیگر جنگی به وقوع نپیوندد.

پروفسور کلیفورد کووک (Clifford Cook) از کالج اوبرلین (Oberline-College) گفت: کارهای نیکوکارانه‌ای را که سوزوکی برای کودکان و بشریت انجام داده است نامش را در کنار آلبرت اینشتین آلبرت شوایتسر (Albert Sehweitzer) و پابلو کازالز (Pablo Casals‎) قرار داده است.

آرزویم خوشبختی تمام انسان ها است

به همه انسان ها توجه، احترام و علاقه قلبی دارم. قلبم مالامال از آرزوی کمک کردن به همه بچه های زمین است. می خواهم که خوشبخت بشوند. من زندگی ام و تمام قدرت و توانایی ام را کاملا بر روی این خواسته گذاشته ام زیرا این به من ثابت شده که هر کودک بدون استثنا با استعداد های نهفته فوق العاده متولد می شود. بعضی از انسان ها بر این باورند و می خواهند ثابت کنند که تلاش و کوشش شان به جایی نمی رسد؛ خواسته هایشان را نمی توانند برآورده کنند و خواست و قدرت و توانایی شان را به هدر می دهند، اما من می دانم که تصور هایم به واقعیت می پیوندند و به آن هم باور دارم که بشریت یک روزی به آن دست خواهد یافت، به آنکه همه کس دیده خواهند شد، زیرا که کودکان دارای قدرت های فوق العاده در خود هستند. به همین دلیل در سازمان ملل متحد بعد از سخنرانی کازالز که درباره صلح جهانی صحبت کرد، سعی ام بر این است که روش پرورش استعداد های من عملی بشود.

با مدیران مدارس ابتدایی که نظریات شان با من یکی است، آزمایش این روش را شروع کرده ام، زیرا با این روش تدریس و تربیت عدم موفقیتی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این تلاشم بر این است که برای کودکان استثنایی کاری بکنیم و برای آن تلاش می کنم که سیاستمداران را هم به این فکر و عقیده متقاعد کنم تا سیاست هایی را در پیش بگیرند که در آن بچه ها در نظر گرفته شوند.

گیتی خسروی

گیتی خسروی

۱ نظر

بیشتر بحث شده است