گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اجرای آثار جیپسی کینگز در ایران

در تاریخ ۲۹ و ۳۰ مهرماه شاهد برگزاری کنسرتی متفاوت در زمینه نوازندگی گیتار در اریکه ایرانیان میباشیم که در نوع خود کم نظیر میباشد. گروهی متشکل از از نوازندگان حرفه ای گیتار فلامنکو ایران بهمراه نوازندگان حرفه ای پرکاشن و درامز به سرپرستی مهدی محققی گروهی را تشکیل داده اند که در برنامه آنها اجرای قطعاتی از گروه جیپسی کینگز، موسیقی لاتین و فلامنکو مشاهده میشود. شاید نام جیپسی کینگز برای همگان تعبیری از ساز گیتار نماید اما مهمترین نکته این کنسرت اجرای بیش از هفت قطعه مشهور این گروه بهمراه آواز حسن نجف برای اولین بار در ایران میباشد.

مهدی محققی سرپرست این گروه که کنسرتهای فلامنکو بسیاری را در طی این سالها برگزار کرده، اینبار سعی نموده است تا با مخاطب عام نیز در ارتباط باشد.

در کارنامه وی آلبوم “گیتار سپید” – بعنوان اولین آلبوم فلامنکو همراه با آواز که در آن برخی از آثار مشهور فلامنکو بهمراه ساخته های خودش ضبط شده – مشاهده میشود اما چندی پیش مجموعه آموزشی گیتار فلامنکو از سطح متوسط تا پیشرفته وی به همراه ویدیوی تصویری این نوازنده در اسپانیا بچاپ رسید که نشر چنین مجموعه آموزشی، آنهم از نوازنده ای در داخل ایران، در مهد موسیقی فلامنکو جای بسی خوشحالی دارد و در نوع خودش تحسین برانگیز میباشد.

شاید بتوان حسن نجف خواننده این گروه را اولین و تنها خواننده فلامنکو ایران نام برد. تسلط بر زبان و لهجه اسپانیایی و همچنین داشتن ویژگی منحصر به فرد سونوریته او، باعث شده است در طی این سالها بعنوان تنها خواننده فلامنکو بر روی صحنه به هنرنمایی بپردازد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب نماید.

دیگر اعضای این گروه عبارتند از:

پدارم مرندیز (گیتار-آواز)، پاشا یثربی (کی بورد-پیانو)، درنیک حق وردیان (گیتار)، آرمن کشیشی (گیتار) ، آرین کشیشی (گیتار باس)، غلامرضا معرف(پرکاشن)، فرشید شریف (درامز)، سعید رهنما (ترومپت) که هر یک از این نوازندگان سابقه فراوانی در اجرای کنسرت، تنظیم و آهنگسازی در ژانرهای دیگر موسیقی نیز داشته اند.

مسلما برگزاری این کنسرت نگرش بسیاری از مخاطبان علاقمند به گیتار را – که با اجراهای نا مطلوب کنسرتهای گیتار اخیر از از نوازندگان غیر حرفه ای با صرف تبلیغات – بر روی صحنه رفته اند را عوض خواهد نمود.

Audio File

ببینید آهنگ مشهور “No Volvere” گروه جیپسی کینگ را با صدای حسن نجف

قابل ذکر است بلیت فروشی این کنسرت از طریق مراکز معتبر موسیقی شروع شده است و سایت خبری گیتار برای همه بعنوان اسپانسر خبری این کنسرت، تحت پوشش خبری خود قرار خواهد داد.

دیدگاه ها ۲

  • من یکی از طرفداران ودوستدار ان اقای محققی هستم.وایشونوخیلی دوست دارم و امیدوارم همیشه موفق باشند.ومن و امثال من بتونیم از ایشون تو پیشرفتمون کمک بگیریم

بیشتر بحث شده است