گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

یک دستورالعمل ساده برای ساخت یک پادکست

نیازی نیست که یک نرم افزار حرفه ای تهیه کنید تا ادیت دلخواهتان را برای پادکست ویدیویی داشته باشید، با داشتن بعضی نرم افزارهای ساده و مناسب هم میتوانید کارهای جالبی خلق کنید. میتوانید برای شروع کار از نرم افزارهای iLife روی مکینتاش تان استفاده کنید.

برای PC هم میتوانید از نرم افزارهای مشابه مانند AcidPro از سری کارهای تولیدی شرکت Sony بهره ببرید.

همچنین میتوانید از برنامه QuickTime روی Windows استفاده کرده و یا برنامه iTune را برای هر دو سیستم عامل را از سایت Apple دانلود کنید.

از برنامه QuickTime برای ادیت و کنارهم چسباندن قطعاتی که با webcam یا camcorder ضبط کرده اید، می توانید بهره بگیرید.

همچنین برای ساخت آهنگ و قطعات صوتی Garage Band و یا Audacity برنامه های مناسبی بشمار میروند. برای کار روی قطعات ویدویی نیز میتوانید از iMovie در مکینتاش و یا Avid برای هر دو سیستم عامل استفاده کنید.

بعد از این مرحله شما به یک فضا برای آپلود کردن فایلهای نهایی نیاز دارید.

برای آن میتواند از وب سایت شخصی خودتان استفاده کنید و یا از فضاهای دیگر حتی به صورت رایگان روی اینترنت قرار دارند بهره بگیرید.

مثلا libsyn که هاست مخصوص پادکست را قرار داده و یا سرویسهای رایگان مانند Blogger از تولیدات شرکت گوگل و یا پرشین کست برای کستهای فارسی. علاوه بر این شما حتی میتوانید از لیست Apple برای درج کردن اطلاعات پادکست خود بهره بگیرید تا کست شما در زمره هزاران پاد رایگانی که از طرف سایت iTune وجود دارند، قرار گیرد.

همچنین با استفاده از موتورهای جستجو مانند Get A Podcast و Munax Singingfish و Google Video و Blink میتوانید روی پادکستهای موجود در اینترنت و براساس محتوای موجود در آنها جستجو داشته باشید.

شما میتوانید پاد خود را به هر صورتی که مایل هستید بسازید و در آن از تمام ابزارهای ساخت یک پست صوتی و یا تصویری بهره بگیرید. همچنین میتوانید از استودیو خانگی تان برای ساخت هرچه بهتر پاد استفاده کنید در این صورت سکوینسر، اینترفیس صوتی، پر امپلی ها و سمپل ها و البته آهنگهای شما منابع ارزشمندی برای توسعه پادکست شما بشمار میروند.

فراموش نکنید که پاد کست ها فایل هایی هستند که برخلاف فایلهای stream (مثل رادیو)، قابلیت دانلود شدن دارند؛ بنابراین میتوانید آنها را روی سیستم یا گوشی خود بصورت آفلاین هم استفاده کنید.

به علاوه بخاطر stream نبودن آنها این امکان بوجود می آید که فایلهای صوتی و تصویری از کیفیت بالاتری نسبت به فرمتهای stream برخوردار باشند.

اگر شما برنامه های Sonar و Cubase و Logic را در اختیار دارید، قادر خواهید بود با آنها آثار فوق العاده ای را خلق کنید.

اما شاید باز هم مایل باشید از پورتابلهای ضبط برای ساخت سریع و آسان کانتنت خود بهره بگیرید. در هر صورت میتوانید آنچه را که دلخواه تان است با هر نوع هزینه و کیفیت پیش بینی شده بسازید و از آن برای ارتباط هرچه بهتر با دنیای امروز استفاده کنید.

musictechmag.co.uk

ملیحه شیدایی فر

ملیحه شیدایی فر

۱ نظر

بیشتر بحث شده است