گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

بیانیه هیات داوران سومین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی

در سومین جشنواره سایت ها و وبلاگهای موسیقی، دکتر پیروز ارجمند به عنوان سخنگوی هیات داوران به روی صحنه آمد و بیانیه هیات داوران را قرائت کرد که در ادامه متن این بیانیه را به همراه تصاویری از جلسه هیات داوران،‌ می خوانید و می بینید:

هیات داوران سومین جشنواره سایت ها و وبلاگهای موسیقی، ضمن عرض شادباش و تهنیت نوروز، در آستانه بهار طبیعت، سالی سرشار از امید و تعالی و پیشرفت برای موسیقی و موسیقیدانان ارجمند ایران زمین آرزومند است.

مانایی این جشنواره،‌ حاصل عرضه قابل تامل آثار موسیقی شناسان و اهل موسیقی در عرصه فضای مجازی و تلاش برگزار کنندگان ادوار جشنواره سایتها و وبلاگهای موسیقی است.

لازم می دانیم، موارد زیر را که حاصل بررسی دقیق آثار ارائه شده برای دبیرخانه جشنواره است، به عرض برسانیم.
۱- ظرفیت های موجود در فضای مجازی، امکان عرضه مقالات و مطالب را به انضمام نمونه های صوتی و تصویری فراهم می کند، این امر در حد بسیار اندکی مورد عنایت و استفاده نویسندگان قرار گرفته است.

۲- علاوه بر ضعف محتوایی اکثر آثار ارائه شده به دبیر خانه جشنواره، از نظر شکلی و علمی اشکالات قابل توجهی به آثار ارائه شده وارد است، از جمله: مطالب نقل شده از منابع مختلف بدون ذکر منبع آورده شده اند و این موضوع نقض یکی از اصول نگارش مقاله و یادداشت، یعنی امانت داری است.

۳- امروزه استفاده های زیادی از فضای مجازی برای پیشبرد جریان موسیقی می شود؛ از تبلیغات کنسرتها و آلبوم های موسیقی تا فروش بلیط برنامه های موسیقی و خبررسانی لحظه ای و عرضه آخرین آثار موسیقایی تولید شده. اینگونه ظرفیتها، علاوه بر تسهیل در شیوه عرضه، صرفه جویی در زمان و بهره وری از امکانات چند رسانه ای (مولتی مدیا) در صنعت – هنر موسیقی فراهم می کند.

وب نویسان موسیقی در واقع، مشارکت و حضور هنرمندان موسیقی ایرانی را در فرهنگ موسیقی جهانی برای نسل ما و نسل های آینده تسهیل می کنند.

امیدواریم شکوفایی موسیقی ایران با کمک فعالان عرصه فضای مجازی موسیقی، با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

محسن قانع بصیری

شهرام صارمی

دکتر پیروز ارجمند

دکتر نرگس ذاکر جعفری

دکتر پویا سرایی

       
 
   
گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است