گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

در سپتامبر ۱۹۶۵ RCA و Lear Jet Corpبه منظور انتشار نوارها کارتریج ( پیکاپ گرامافون) Track 8 که در ابتدا در سال ۱۹۶۶ در اتومبیل فورد استفاده شد و در ده های ۶۰ و ۷۰ بکلی مشهور شد، تشکیل یک گروه را دادند.

در اواخر سال ۱۹۶۸ RCA لوگو خود را به نوع جدید لوگو به روز رسانی کرد و هر دو لگوی قدیمی خود VictorوNipper را به واقع بازنشسته کرد. RCA لوگوی Nipper را برای بسیاری از رکوردهای که در کشور های طرف قرارداد RCA از سال ۱۹۷۶ضبط شده بود تثبیت کرد؛RCA تعداد بسیار زیادی از آلبوم های قابل توجه را تولید کرد.

آثار بدیعی چون : Brigadoon, Paint Your Wagon, Mary Martin, Peter Pan, Damn Yankees, Hello Dolly!, Oliver!, Fiddler On The Roof و همچنین موسیقی های تولید شده در Lincoln Center , اجرای دوباره Show Boat در سال ۱۹۶۶ و Anything Goes در سال ۱۹۸۷.

همچنین این شرکت عهده دار تولید موسیقی متن فیلم (Film Sound Track) و آلبوم های South Pacific, The Sound of Music بود. آلبوم ها برای فیلم پر طرفدار Julie Andrews ساخته شده بود که یکی از پرفروش ترین موسیقی های متن در آن زمان بود.

در سال ۱۹۶۹ RCA Vinyl LP، بسیار نازک و سبک به اسم Dynaflex را معرفی کرد. این نوع از دیسک های فشاری، مدعی غلبه بر انحنای دیسک و دیگر اشکالات مرسوم دیسکت های فشاری ضخیم بود، لیکن این محصول شهرتی بحث انگیز در صنعت داشت.

در سپتامبر ۱۹۷۰ RCA اولین Q8( نوار کارتریج ۸-Track دارای ۴ کانال ) خود را توزیع کرد.
RCA بعدا شروع به توزیع Q8هایی که مقدمتا برای ضبط موسیقی کلاسیک در CD-4 (چهار دیسکه) که محتاج کارتریج ویژه و تقویت کننده (amplifier) چهار کاناله و ۴ بلندگوی جداگانه بود کرد.

از آنجایی که شرکت Columbia سیستم دیگری از Q8با نام SQ را با کدگذاری الکترونیکی که فقط به تقویت کننده (amplifier) و ۴ بلندگوی احتیاج داشت را تولید کرد؛ این سیستم در رقابت با انواع دیگر بود در حالی که سازگاری زیادی نداشت.

شرکت Warner Record این نوع را پذیرفت در حالی که RCA و Columbia این نوع دیسکت را پس از چند سال منسوخ کردند. RCA بعدها Dolby encoding ( شبیه به SQ شرکت Columbia ) را بر روی CD منتشر کرد. این کار شامل بود از سری آلبوم های Charles Gerhardt که وقف فیلم ها کلاسیکی از Erich Wolfgang Korngold Alfred Newman, Dmitri Tiomkin, Max Steiner, Franz Waxman و دیگر آثاری که به وسیله National Philharmonic Orchestra که در Kingsway Hall لندن اجرا شده بود.

در سال ۱۹۸۳ Bertelsmann مالک Arista Records پنجاه درصد Arista را به RCA فروخت؛
در سال ۱۹۸۵ هم Bertelsmann و RCA مشارکت خود را با نام RCA/Ariola International ایجاد کردند.

وقتی شرکت General Electric در سال ۱۹۸۶ مالک RCA شد و ۵۰ درصد سهام RCA/Ariola International را به شریکش Bertelsmann فروخت و نام شرکت به BMG Music تغییر یافت.

BMG دوباره لگوی توپ صاعقه (lightning bolt) را انتخاب کرد تا این موضوع را روشن کند که شراکت RCA Records با دیگر نهاد های آن خیلی مدت دار نبوده زیرا بیشتر آنها فروخته یا تعطیل شده بودند.
تنها بخش باقیمانده از RCA National Broadcasting Company بود. BMG دوباره شرکت RCA Victor را به منظور ضبط انواع موسیقی های خارج از Pop و Rock ایجاد کرد.

در سال ۲۰۰۴ BMG و Sony موجودی موسیقی خود را ادغام کردند و این شراکت را Sony BMG نامیدند.
چون Sony Music قائم مقام بخش فروش CBS music بود این ادغام به این معنی بود که RCA Records که با NBC شریک بود باید به زیر چتر رقیب CBS های NBC
Record Columbia بروند!

en.wikipedia.org

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است