گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

شانون کرفمن، ستاره نوظهور گیتار الکتریک

شانون کرفمن(Shannon Curfman )، گیتاریست و خواننده آمریکای سبک بلوز و راک متولد ۳۱ جولای ۱۹۸۵ در Fargo واقع در North Dakota است. وی در سال ۱۹۹۹ اولین آلبوم خود را با نام Loud Guitars, Big Suspicions منتشر کرد. آلبوم او با استقبال روبه رو شد نه به دلیل آنکه او یک گیتاریست و خواننده راک زن بود بلکه او فقط ۱۳ سال داشت! صدای گیرا و توانای بالای او در نواختن گیتار الکتریک بسیاری از شنوندگان آثار او را متحیر کرد، زیرا قبول کردن این اجرا در سن او خیلی مشکل بود. در سن ۱۴ سالگی برای اشعار، صدای گیرا و با احساس و اجرای آتشین با گیتار جایزه گرفت.

الگو های او در موسیقی Stevie Wonder،Santana،Prince و Chaka Khan بودند؛ هدف اصلی او در زندگی این است که مانند Sheryl Crow ( خواننده، نویسنده و نوازنده اکثرا ابزارهای موسیقی که Curfman در موسیقی های خود از او تاثیر زیادی گرفته است ) باشد!

Curfman تورهایی با George Thorogood ،Buddy Guy،John Mellencampو The Indigo Girls اجرا کرد. صدای او پخته و آواز او بسیار شبیه خواننده زن معروف راک e.g. Bonnie Raitt’s است. او علاوه بر نواختن گیتار سراینده ترانه نیز میباشد. از بهترین ترانه های که او سروده No Riders, Change Your Mind, I Don’t Make Promies If You و I’m Coming Home را میتوان نام برد.

او در سرودن نوشته های افسانه ای همچون I don’t Make promises تبحر خاصی دارد. نکته قابل توجه اینکه او تمام اشعاری را که می خواند می فهمد و این موضوع برای سن او بسیار نادر است. اگر او بتواند از توانای های خود استفاده کند و ذوق هنری خود را پرورش دهد بزودی یکی از جوانترین سوپر استارها شود. او مانند Brithney Spears فقط برای جوانان جذابیت ندارد، او در حال حاضر یکی از متبحر ترین هنرمندان آمریکا است.

در سال ۲۰۰۰ با گیتاریست سبک بلوز Kenny Wayne Shapherd نامزد کرد و برای زندگی به Hollywood Hills در خارج Los Angles رفت. در سال ۲۰۰۶ Curfman با شرکت Prudy Records شروع به فعالیت کرد. پس از مدت زیادی غیبت در عرصه موسیقی ۵ آهنگ را با نام Take It Like A Man در جولای ۲۰۰۶ منتشر کرد. آلبوم کامل او برای انتشار در سال ۲۰۰۷ برنامه ریزی شده است.

. او نیز همانند هنرمند معاصر خود Jonny Lang اهل North dekota بود ولی در Minneapolis، Minnesota زندگی میکند. در حال حاضر او ۲۲ سال دارد و با آهنگ جدید خود که با ویژگی های منحصر به فرد و متفاوت منتشر شده دوباره به صحنه بازگشته است. درآثار جدید او تجربه و پختگی زیادی مشاهده میشود و با دور شدن از سبک Funky_blues راه خود را به سوی Rock & Roll میپیماید.


audio file
بشنوید قسمتی از اجرای شانون کرفمن را

ظهور او در موسیقی چنان جذابیتی داشت که بسیاری از هنرمندان درباره اونقطه نظراتی ارائه دادند:
بزودی یکی از جوان ترین گیتاریست های حرفه ای از Minneapolis ظهور میکند و او کسی نیست جز Shannon Curfman او فقط ۱۴ یا ۱۵ سال سن دارد و میتواند همانند Chaka Khan یکی از بهترین نوازندگان سبک Funky Blues باشد او باعث ترس من میشود.( Jonny Lang )

بریتنی اسپیرز برو دنبال کارت و صحنه رو خالی کن. دخترک خواننده جدیدی از را رسیده که میتونه در صحنه با تو رقابت کنه. ( Gemma Tarlach , Milwaukee Journal Sentinel, 10/02/99 )

شانون کرفمن راه زیادی رو برای رسیدن به دیگر هم قطاران خود طی کرده … مهم نیست که اون چند سالشه مهم اینکه او یک استعداد ویژه و یک دوره طلایی رو در پیش داره. ( Times Union, Albany, NY July 19, 2000)

تعداد زیادی هنرمند وارد عرصه میشن اما یکی از اونها میتونه پدیدهای همچون Curfman باشه.(Yahoo! / Launch)

چطور دختری به این جوانی میتونه آهنگ بنویسه و اینگونه زندگی رو میانبر بزنه؟ ( CNN, Worldbeat )

آلبوم Loud Guitars, Big Suspicions نشون داد که صدای Curfman ذاتی است و گیتاریستی جدید همچون Lang دوباره ظهور کرده. خواندنش هیجان انگیز و نواختنش آتشین است. (Billboard)

Loud Guitars, Big Suspicions میتواند آغازی برای پدید آمدن یک ملکه جدید در موسیقی باشد. (Genevieve Williams, Amazon.com)

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۹

بیشتر بحث شده است