گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک؟!

انتخابات مجامع عمومی نوبت دوم کانون های ۱۰ گانه خانه موسیقی از نوزدهم مهر، در تالار اجتماعات خانه موسیقی و فضای باز تالار وحدت در حال برگزاری است. در ارتباط با این رویداد رسانه مستقل «دیده بان موسیقی ایران» با ارائه یک نامه سرگشاده، از نحوه برگزاری انتخابات مجامع عمومی خانه موسیقی انتقاد کرده است. بدیهی است که ژورنال گفتگوی هارمونیک برای انتشار جوابیه «خانه موسیقی» استقبال خواهد کرد.
در این نامه آمده است:
بالاخره نوبت دوم مجامع خانه موسیقی برای تعیین هیات مدیره‌ها در فضای بسیار کم‌رونق خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از دیروز شروع شد و در اولین قدم‌ها هیات مدیره و بازرس کانون‌های صدابرداران و پژوهشگران آن نهاد مشخص شد.
دیدبان موسیقی ایران برای دومین بار در جریان انتخابات اخیر با ارسال پیامی به مدیرعامل و مدیر روابط عمومی خانه درخواست حضور نماینده خود در جلسات مجامع عمومی جهت تهیه گزارش و انعکاس آن به جامعه موسیقی را مطرح نمود که در روالی مسبوق به‌سابقه بی‌پاسخ ماند.
چندی پیش و در آستانه دور اول این انتخابات نیز دیدبان موسیقی ایران درخواست نشستی مشترک را در این خصوص با مدیران خانه تقدیم مدیر عامل آن نهاد کرده بود.
در حالی که مدت‌هاست مقبولیت و مشروعیت خانه موسیقی از سوی بسیاری از اهالی موسیقی با تردید جدی مواجه است اما خانه در عین تکذیب ادعای فوق هرگز اقدامی در جهت شفافیت امور خود و از جمله انتخابات برای جامعه موسیقی و حتا اعضای خود انجام نداده است و با اینکه کاندیداها باید تا یک هفته قبل از هر جلسه ثبت نام نمایند، خانه موسیقی از اعلام قبلی نام کاندیداهای هیات مدیره و بازرسی هر کانون و هرگونه آماری در خصوص تعداد اعضای واجد شرایط رای‌دهی کانون‌ها، شرکت‌کنندگان در جلسات و تعداد آرای هریک از کاندیداها خودداری می‌کند.
در هر دو جلسه اخیر نیز تعداد کاندیداها با تعداد منتخبین به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل برابری می‌کند و به بیانی دیگر تمام کاندیداها به نوعی از قبل منتخب خواهند بود، همچنین شنیده‌ها حاکیست که به جز خود کاندیداها تعداد اعضای شرکت کننده در انتخابات از انگشتان دست نیز تجاوز نکرده است.
نظر به اهمیت نهادهای با رویکرد صنفی و شبهه‌های مطرح در مورد خانه موسیقی انتظار می‌رود رسانه‌ها جامعه خبری حوزه موسیقی و خبرنگاران مستقل این حوزه در راستای انجام مسئولیت خود در برابر برگزاری این جلسات بی‌تفاوت نمانده و نسبت به تهیه گزارش و اعلام آمار شرکت‌کنندگان و چگونگی برگزاری این جلسات در جهت ایجاد شفافیت و آگاهی اهالی موسیقی اقدام نمایند.
گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است