گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

علی رهبری در ازمیر روی صحنه می‌رود

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی با کلارینتیست آلمانی و ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر روی صحنه خواهد رفت. بنا به دعوت مرکز فرهنگی و هنری احمد سایگون علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی برای دومین بار در دوران پاندمی در روز جمعه ۱۷ دی ماه با کلارینتیست مشهور آلمانی داوید اورلوسکی و ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر روی صحنه خواهد رفت.

داوید اورلوسکی نوازند و آهنگساز برجسته آلمانی که سه بار در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۰۱۱، ۲۰۰۱۵ با جایزه مخصوص اکو کلاسیک (Echo Klassik) آلمان مورد تقدیر قرار گرفته، موسیقی را در آلمان و آمریکا فرا گرفته و در سن ۱۶ سالگی تریوی اورلوسگی را تشکیل داده که توسط شرکت انتشارات سونی در جهان شهرت خاصی پیدا کرده است.

علی رهبری رهبر و مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، پراگ، مالاگا، زاگرب و تهران بعد از دریافت مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه تا کنون به بیش از ۱۲۰ ارکستر جهان دعوت شده و در ترکیه نیز بیش از ۲۵ سال با ارکستر های سمفونیک دولتی استانبول، انکارا، آنتالیا و ازمیر همکاری داشته است.

رهبری در این کنسرت آثاری از موتسارت و کورساکوف را اجرا خواهد کرد.

دیوید اورلوسکی در سال ۱۹۸۱ در توبینگن آلمان به دنیا آمد، وی با مانفرد لیندنر (Manfred Lindner) در فولک وانگ هوخشوله (FolkwangHochschule) در اسن (Essen) و با چارلز نیدیش (Charles Neidich) و آیاکو اوشیما (Ayako Oshima) در مدرسه موسیقی منهتن (Manhattan School of Music) در شهر نیویورک تحصیل کرد. او در حال حاضر در برلین زندگی می کند.

دیوید اورلوسکی کلارینتیست آلمانی در سراسر جهان به عنوان یکی از مفسران برجسته امروزی ساز کلارینت با اجرای رپرتوار متنوعی از موتسارت (Motzart) تا گولیجو (Golijov) شناخته می شود. اورلوسکی، هنرمند انحصاری انتشارات سونی است. او هفت سی دی را تاکنون ضبط و روانه بازارهای جهانی کرده است که جایزه اکو کلاسیک (ECHO Klassik) را دریافت کرده و هواداران زیادی را برای او به فراهم آورده است.

دیوید اورلوسکی هم به‌عنوان تک‌نواز و هم همراه با گروه تریو اش (با نام تریوی دیوید اورلوفسکی) در تعدادی از جشنواره‌ها و صحنه های مهم جهانی، از جمله جشنواره موسیقی شلزویگ-هولشتاین (Schleswig-Holstein Music Festival)، جشنواره موسیقی راینگاو (RheingauMusic Festival)، جشنواره بتهوون (Beethovenfest)، جشنواره لوسرن (Lucerne Festival)، فستیوال موسیقی مجلسی لاکنهوس (Lockenhaus Chamber MusicFestival) و جشنواره موریتز (Moritzburg Festival) ظاهر شده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است