گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

بیانیه دبیر چهارمین جشنواره سایت ها و وبلاگ های موسیقی

چهارمین جشنواره سایت ها و وبلاگهای موسیقی پر تنش ترین و پر اضطراب ترین دوره این جشنواره بوده. همزمانی این جشنواره با جشنواره موسیقی فجر باعث شد، برگزاری این جشنواره با حمایت وزارت ارشاد، با تاخیر فراوان همراه شود و به همین دلیل زمان ارسال آثار به جشنواره بسیار کوتاه باشد.

بدون شک بدون همراهی و همکاری استادان عزیزی همچون دکتر محمد سریر و شهرام صارمی برگزاری این جشن امکان پذیر نبود و از همینجا از این عزیزان تشکر می کنیم.

در برنامه امشب، بنیاد آفرینش های نیاوران، وزارت ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری تهران حامی ما بوده اند که از همینجا از همراهی شان تشکر می کنیم.

در این دوره، با مشورت داوران، بخش های گفتگو، گزارش و خبر حذف شد و در عوض بخش مقاله به دو بخش مقاله پژوهشی و ژورنالیستی تقسیم شد.

در این جشنواره با وجود محدودیت زمان، آثار زیادی به دبیر خانه رسید که نسبت به سالهای گذشته رشد داشت.

خوشبختانه این رشد تنها کمی نبود و ما شاهد رشد کیفی در مقالات بودیم. در این دوره حدود ۷۰ اثر به جشنواره رسید که بعضی از این مطالب به دلیل رعایت نکردن قوانین جشنواره حذف شد. همچنین مشابه سالهای
گذشته، در بعضی موارد، دسته بندی داوران جشنواره از آثار ارسالی با دسته بندی مورد نظر شرکت کنندگان مطابقت نداشت و به همین دلیل در دسته بندی های دیگری قرار گرفتند.

جا دارد شرکت کنندگان، توجه بیشتری به بخش «تعاریف» در سایت جشنواره داشته باشند.

در جشنواره امسال تغییر زیادی در بخش داوران نداشتیم و تنها دکتر پویا سرایی جایش را به دکتر محمدرضا آزاده فر، استاد برجسته اتنوموزیکولوژی داد. داوران ما در این جشنواره محسن قانع بصیری، محمدرضا آزاده فر، شهرام صارمی، پیروز ارجمند و نرگس ذاکر جعفری هستند.

جشنواره چهارم سرشار از آثاری امید بخش را در عرصه نوشتاری موسیقی ایران بود امیدواریم در جشنواره های آینده نیز شاهد همین مسیر رو به رشد باشیم.

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

۱ نظر

بیشتر بحث شده است