گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

پانیذ فریوسفی: پیشنهادهای زیادی از طرف سولیستهای معتبر دنیا داشتیم

در مورد هزینه تمرینها بفرمایید.

پانیذ فریوسفی:
می خواستم بگویم که بنیاد رودکی چند جلسه تالار رودکی را رایگان در اختیار گروه قرار داده بودند. به هر حال جا داشت که بگویم این یک کمک بود که از طرف بنیاد انجام شد، برای بقیه تمرین ها در طبقه ششم ولی ما پرداخت هزینه داشتیم. دومین مطلبی که می خواستم بگویم راجع به آقای پوریا منوچهری است که الان ایشان مدیر امور بین الملل ما هستند که ما در ارتباط با ایشان هستیم و همچنان از دور با گروه همراه هستند و به ما کمک می کنند، در زمینه اجرا یا اینکه گروه با سولیست بین المللی کار کرده و به هر حال اجراهایی داشته تاثیر روی خارج از مرزها و اخبار بین المللی داشته است، آقای منوچهری در این زمینه به ما کمک کرده اند؛ همان طور که می دانید ایشان برای تحصیل از ایران رفته اند ولی ما با همچنان در ارتباط هستیم و برنامه های مربوط به امور بین المللی و مسائل خارج از ایران را ایشان انجام می دهند.

برای کنسرت دادن در خارج از کشور برنامه ریزی کرده اید؟

فعلا نه ولی پیشنهادهای زیادی از طرف سولیستهای معتبر دنیا به ارکستر شده است و این بعد از برنامه ای بود که با خانم اوگاوا از ژاپن داشتیم. این کار برد خبری زیادی داشت. چند پیشنهاد شده ولی در حال حاضر تمرکز ما روی همین اجراهای داخلی است.
بعد از آقای منوچهری، سمت مدیریت اجرایی به من رسید ولی چون ایشان خیلی زحمت کشیده بودند، من همچنان این انسجامی که در گروه است را از مدیریت و حساسیت درست ایشان می دانم. زیرا کار کردن با آقای گوران را خوب می شناخت و تاثیر خودش را گذاشت. الان بیشتر از یکسال و نیم است که رفته اند ولی همچنان در ارتباط هستیم و ایشان هم واقعا همچنان جزء این خانواده هستند.


الان این ارکستری که در حال آمدن است که ارکستر شما نیست؟

گوران: چرا، بچه های ما الان سکشن دارند. من نکته را باید حتما اعلام کنم که تقریبا همه مایسرها با آن موافق هستند. اگر خانم فریوسفی که خودتان می دانید یکی از نوازنده های برجسته ویولن ایران هستند مدیریت اجرا ارکستر را به عهده می گرند و واقعا با تمام وسواس و حساسیت های دقیقش و کارهایی که برای ارکستر انجام داده و مدیریت و برنامه ریزی که در حال انجام است نبود این کنسرت به آسانی روی صحنه نمی رفت و واقعا باید از ایشان ممنون باشیم که تمام دغدغه و حساسیت خودشان را برای مدیریت اجرایی این ارکستر به خرج دادند.

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

دیدگاه ها ۲

بیشتر بحث شده است