گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

فیروزه نوایی: کر فلوت تهران مدیون اساتید فلوت ایران است

در مورد برنامه کر فلوت در شیراز توضیح دهید.

متاسفانه به خاطر یک سری ناهماهنگی ها نتوانستیم با کر فلوت در زمان مقرر در شیراز کنسرت داشته باشیم ولی به زودی امیدوارم هماهنگی های لازم برای برگزاری این کنسرت انجام شود.


یعنی شما سفری به شیراز نخواهید داشت؟


به همراه همسرم برای برگزاری مستر کلاس به شیراز خواهیم رفت ولی کنسرت کر فلوت در آینده ای نزدیک برگذار خواهد شد.

فیروزه نوائی


دوست دارم نظرتان را در مورد اعضای کر فلوت بشنوم.

ما بسیار افتخار می کنیم به این اتفاق زیبایی که افتاده است و این همه فلوتیست دور هم جمع شده اند، مدیون تمام هنرآموزان و استادان نازنینی هستیم که در ایران اند با این جوانان کار کرده اند. هر جا ما گفتیم یک گروه ۴۰ (امروز ۴۵) نفره فلوت در ایران داریم همه گفتند چطور چنین کری را جمع کرده اید!؟ تمام نوازندگان ما در لحن و تکنیک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و جا دارد از همه استادانشان که با هر کدام از آنها تماس گرفتم با کمال میل شاگردانشان را معرفی کردند تشکر کنم. استادانی که در ۳۷ سال گذشته اینقدر زحمت کشیدند و قطره قطره وجود خودشان را در پای این بچه ها ریختند و امروز این شاگردان خودشان فلوتیست های خوب و هنرمندی شده اند و بعضی خودشان معلم و استاد شده اند، مثل خانم عسل حناچى، مونا طاهریان، مریم گلزاریان، کلاریز کشاور، مهدی کیانی و… به جاست که بگویم بسیار ممنونم از استادان عزیز آقایان محمدعلی لقا، مجید سینکی، ناصر رحیمی و خانم آذین موحد و همه استادانی که شاگردهایشان در این کر ساز می زنند و من اطلاع ندارم با کدام استاد کار کرده اند. این گردهمایی بزرگ در کر فلوت تهران موجب شده است که غیر از نوازندگان، استادان پیشکسوت فلوت ایرانی نیز به هم بپیوندند و همانطور که در اولین کنسرت ما در تالار رودکی دیده شد، استادان فلوت ایران در سالن حضور پیدا کردند و کار شاگردانشان را تماشا کردند و این جای خرسندی و شادمانی بسیار زیادی برای جامعه موسیقی ایران دارد.

این پشتیبانی که استادان از کر فلوت تهران می کنند باعث بوجود آمدن یک محیط بسیار خوب و صمیمی شده است و بسیار خوشالم از این بابت و احساس غرور می کنم که در چنین ارکستری کار می کنم. هیچوقت یک نفر نمی تواند به تنهایی کارهای اینچنینی انجام دهد و طبیعتا نمی شود یک استاد فلوت چند میلیون جمعیت تهران را ساپورت کند، همه باید با هم همکاری کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و خوشحال و خوشبخت باشیم که می توانیم در مسالمت و خوبی در کنار هم کار کنیم، این بسیار زیباست که فهمیدیم همه باید شانه به شانه هم و در کنار هم کار کنیم و کسی را برای دیده شدن خودمان کنار نگذاریم. در صورت گسترش این فرهنگ، من آینده بسیار خوبی را برای موسیقی ایرانی می بینم.

برنامه ای برای تهران هم دارید؟

بله، در تاریخ ۶ و ۷ مرداد سال جاری در تالار رودکی با کر فلوت تهران روی صحنه خواهیم رفت.


سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

۱ نظر

بیشتر بحث شده است