گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جشنواره «جوایز موسیقی آمریکا»

جوایز موسیقی آمریکا (AMA) یک جشنواره سالانه است که موسیقیدانان برتر آمریکایی را معرفی می کند. بنیانگذار این جشنواره دیک کلارک (Dick Clark) مجری مشهور آمریکایی و یکی از مروجین اصلی موسیقی راک اند رول بود؛ دیک کلارک به مدت ۳۳ سال تهیه‌کننده و مجری برنامه‌ی «دسته‌ی موسیقی آمریکا» در فاصله سال‌های ۱۹۵۶ تا سال ۱۹۸۹ بوده و در طی بیش از سه دهه میزبان بیشتر خوانندگان مشهور آمریکایی بود. جشنواره «جوایز موسیقی آمریکا» در سال ۱۹۷۳ برای ABC ایجاد شده و آرای آن کاملا بر اساس رای مردمی محاسبه می شود و هیات داورانی در کار نیست.

همواره این جشن با حضور بازیگران و چهره های مشهور مردمی برگزار می شود و مخاطبان زیادی از سراسر دنیا دارد. مجری آخرین مراسم در سال ۲۰۱۵ «جوایز موسیقی آمریکا» (AMA)، جنیفر لوپز خواننده پاپ و بازیگر بود که با ده لباس مختلف در مراسم ظاهر شد! این برنامه مانند چند دوره گذشته در تالار مایکروسافت (که سابقا نوکیا نام داشت) با شرکت ۷۱۰۰ تماشاگر در سالن اجرا شد.

آرای این مسابقه بر اساس بررسی آمارهای مجله بیلبورد و سایت بیلبورد و شریکهای آن مانند «نیلسن اینترتیمنت» (Nielsen Entertainment) و «نکست بیگ ساند» (Next Big Sound) انجام می شود.

در این جشنواره شاخه های گوناگونی مانند:

۱- هنرمند سال

۲- تک ترانه سال

۳- هنرمند جدید سال

۴- هنرمند محبوب مرد – پاپ / راک

۵- هنرمند محبوب زن – پاپ / راک

۶- گروه محبوب، دئو و یا – پاپ / راک

۷- محبوب آلبوم – پاپ / راک

۸- هنرمند محبوب مرد – کشور

۹- هنرمند محبوب زن – کشور

۱۰- گروه محبوب، گروه دئو و یا – کشور

۱۱- آلبوم های محبوب – کشور

۱۲- هنرمند محبوب – رپ / هیپ هاپ

۱۳- محبوب آلبوم – رپ / هیپ هاپ

۱۴- محبوب هنرمند مرد – Soul / R & B

۱۵- محبوب هنرمند زن – Soul / R & B

۱۶- محبوب آلبوم – Soul / R & B

۱۷- هنرمند محبوب – راک آلترناتیو

۱۸- هنرمند محبوب – موسیقی بزرگسالان معاصر

۱۹- هنرمند محبوب – موسیقی لاتین

۲۰- هنرمند محبوب – موسیقی معاصر الهام بخش

۲۱- هنرمند محبوب – موسیقی رقص های الکترونیکی (EDM)

جشنواره «جوایز موسیقی آمریکا» همواره به موسیقی های شاخه تجاری می پردازد و شاخه ای مربوط به موسیقی کلاسیک ندارد.

رکورد بیشترین جوایز موسیقی آمریکا متعلق به مایکل جکسون خواننده و رقصنـده مشهور با بیست و شش جایزه، از جمله یک جایزه با عنوان “هنرمند قرن” است. در میان هنرمندان زن شرکت کننده در این جشنواره، رکورد بیشترین جوایز «موسیقی آمریکا» متعلق به ویتنی هوستون خواننده مشهور و بازیگر آمریکایی است که موفق به کسب بیست و دو جایزه شده است؛ (جالب است که هر دوی این هنرمندان نیز توانسته اند رکورد دار دریافت بیشترین جایزه در یک شب را داشته باشند و هر کدام ۸ جایزه را در یک شب تصاحب کرده اند!) در میان گروه ها، رکورد بیشترین جوایز موسیقی آمریکا متعلق به گروه آلاباما (Alabama) است که توانسته نوزده جایزه را از آن خود کند.

theamas.com

microsofttheater.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است