گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

دیما تکاچنکو با ارکستر فیلارمونیک تهران می نوازد

ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران به همراه دیما تکاچنکو نوازنده ویلن اکراینی دوم و سوم مهر ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود. در این کنسرت آثاری از رادیون شدرین، دمترى شوستاکوویچ و ولادیمیر مارتینووْ به اجرا می رسد.

دیما تکاچنکو نوازنده ویلن از کشور اکراین است. او نواختن پیانو و ویلن را قبل از ۶سالگی آغاز کرد. در مدرسه موسیقی لیسنکو تحصیل کرد و در آکادمی ملی موسیقی در اکراین (کنسرواتوار کیف سابق) تحت نظر بوگودر کوتورویچ و جاروسلاوا ریونیاک آموزش دید و فارغ التحصیل شد. در ۱۹۹۸ به لندن دعوت شد تا در مدرسه موسیقی و تئاتر گیلدهال زیر نظر یفرا نیمان به تحصیل بپردازد. در ۲۰۰۲ به همکاری در مدرسه گیلدهال مشغول شد و تا سال ۲۰۰۸ در کنار کرزیستوف اسمیتانا و دیوید تاکنو کار کرد.

دیما تکاچنکو دیپلم کنسرت رسیتال مدرسه گیلدهال (جایزه اول) را کسب کرد و در چندین مسابقه بین المللی ویلن از جمله مسابقات کارل نیلسن (ادنس، دانمارک)، مسابقات لیسنکو (کیف، اکراین) و مسابقات ویلن سولوی ورونسکی (وارسا، لهستان) در میان برندگان بود.


او اجراهای متعددی در بسیاری از مناطق اروپا، آسیا و آمریکا داشته و آثار او در رادیو و تلویزیون اکراین، کانال ORT و کولتورای روسی، رادیوی دانمارک، رادیو تلویزیون لهستان و رادیوی ۳ بی بی سی انگلیس پخش شده است. او تا کنون در تالارهایی مانند تالار ویگمور لندن، تالار باربیکن و کادوگان، تالار کنسرت آمستردام، فیلارمونی کلن، تالار بزرگ کنسرواتوار مسکو، تالار آکادمی لیزت در بوداپست، کنزرتوس در برلین، مگارون در آتن، پالا دو موزیکا در بارسلونا و آدیتوریا ناسیونال در مادرید اجرا داشته است.

از جمله اجراهای اخیر او:

– حضور در ارکستر سمفونیک MAV در بوداپست

– ارکستر سمفونیک رادیو تلویزیون روسیه در مسکو (پخش زنده در تلویزیون روسیه)

– ارکستر سمفونیک ملی اوکراین

– ارکستر سمفونیک بیلکنت در آنکارا (ترکیه) در فستیوال موسیقی آنکارا

– ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن

– کراکو فیلارمونیک

– ارکستر سمفونیک شیلی در سانتیاگو

– ارکستر ایالتی آتن

– ارکستر سمفونیک کینگدائو

– اجراهایی در آلمان و اسپانیا و همچنین رسیتال هایی در بریتانیا، اکراین، فرانسه، ژاپن، سنگاپور، لیتوانی و لهستان
او در اوایل سال ۲۰۱۷ کنسرتو شماره ۲ چایکوفسکی و استانکویچ را در بیش از ۲۰ کنسرت در ایالات متحده و کانادا همراه با ارکستر سمفونیک ملی اکراین اجرا خواهد کرد. رپرتوار او تقریبا تمام ویلن کنسرتوها را از چهار فصل اثر ویوالدی گرفته تا شونبرگ، تعداد بسیاری سوناتها و آثار کوچکتر ویلن و پیانو را نیز دربر میگیرد، همچنین به این رپرتوار گسترده می توان اجرای کامل ۲۴ کاپریس پاگانینی، سونات و پارتیتاهای باخ، سوناتهای بتهوون، ۵ ویلن کنسرتوی موزارت اضافه کرد.

در کنار کنسرت های متعدد، دیما تکاچنکو در آکادمی ملی موسیقی اوکراین مشغول به تدریس است، مستر کلاس بر گذار می کند (اخیرا در ژاپن، کره، سنگاپور، چین، ترکیه، لهستان، و لیتوانی) و در مسابقات بین المللی متعددی در میان هیت داوران قرار داشته است، و مدیر هنری و یکی از بنیانگذاران مسابقات بین المللی بنجامین بریتن در لندن نیز هست.

رهبر و مدیر هنری: آرش گوران



کنسرت مایستر و مدیر اجرایی:
پانیذ فریوسفی


مدیر داخلی:
پیمان ابوالحسنی

ویلن یک:

آرش اسدنژاد

امین عطایی

رائین نورانی

امیرپاشا فاطمی

برهان همتی

مهران دبستانی

نگار فرجی

ویلن دو:


تینا جامه گرمی (مایستر)

مهوش عسکری

عرفان شریف زاده

فرمهر بیگلو

سارا بیرمزادگان

آناهیتا خانزاده

ترگل کریمی

فاطمه بلادر

کاوه خدایوندی



ویولا:


مازیارظهیرالدینی (مایستر)

پیمان ابوالحسنی

طناز اسدالهی

نسیم دارا

پرنیان آقایانی

کیوان دباغی


ویلنسل:


مهدی عبدی (مایستر)

نگار نوراد

علی آقاجانی

سهراب ملک زاده

هاله سامانی



کنترباس:


هادی اسماعیلی (مایستر)

محمدرضا جبار


آکاردئون و چلستا: بهنام ابوالقاسم


وود بلاک:
یاسین کشاورز


هارپ:
مروارید رهبر


عکس و آنونس:
مهرداد متجلی


طراح پوستر و بروشور:
آرمان کوچکی


دستیار مدیر داخلی:
گلناز طاووسی


دستیار مدیر اجرایی:
نگار مُهتدی


برنامه ریز سولیست:
کیمیا افشاری


صدابردار:
رضا فرهادی

تهیه بلیط این کنسرت از این آدرس مقدور می باشد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است