گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مصاحبه با هنری باتلر پیانیست (۲)

VR:به ابتدای موضوع برگردیم. آخرین آلبوم شما حاصل همکاری با کری هریس (Corey Harris) گیتاریست است. چطور شما با هریس همکار شدید؟

:HB من هریس را وقتی که در نیواولئان زندگی می کرد ملاقات کردم و فکر کردم که او صدای آماده ای دارد. من صدای افراد جوان دیگری را شنیده بودم اما آنها اکثراً سیاه پوست نبودند. من همیشه از اینکه چرا جوانان سیاه پوست وارد موسیقی خود نمی شوند متعجب بودند. من هرگز نتوانستم کشف کنم که چرا آنها نمی توانند با فرهنگ خود روبرو شوند یا قدر آن را بدانند. بنابراین وقتی کار او را شنیدم، فکر کردم ” پسر این یک چیز عالی است!”.

سپس با هم را بطه بیشتری پیدا کردیم؛ تا اینکه او از من خواست تا قطعه ای دو نفره در آلبوم “بازدید از باغ” اجرا کنیم. از آن زمان ما با هم در تماس بودیم و تصمیم گرفتیم که کارهای دو نفره اجرا کنیم.

:VR آلبوم عالی به نظر می رسد!

:HB او برای کار کردن شخص مناسبی است. ما از کار کردن با هم خیلی لذت می بریم.

:VR یکی از کارهای زیادی که شما در سال گذشته انجام دادید جلسه ای بود که با مدسکی، مارتین و وود بود.

:HB من واقعاً‌از آن لذت بردم. من از آن روز باز هم با آنها ملاقات داشتم و آرزوم این است که به زودی با آنها کار بکنم و هر کاری می کنم تا این آرزو تحقق پیدا کند.

:VR من می خواهم اسم چند تن از موسیقیدانان را ببرم و می خواهم بدونم چه چیزی راجع به هر کدام آنها می گویی؛ کرمت روفینز؟

:HB او واقعاً گیرایی دارد. او یکی از نوازندگان ترومپت شهری است که من واقعاً دوست دارم. من فکر نمی کنم که او تکنیک نیکلاس پیتون یا مارسالیس را داسته باشد اما او واقعاً یک نمایش دهنده((showman است.

:VR پیانیست دیو ترکانوسکی (از پروژه آسترال)؟

:HB او یک پیانیست شگفت انگیز است. من بسیاری از چیزهایی که در گذشته انجام دادم را هنگامی که به کارهای او گوش می دهم می شنوم. او توانایی های زیادی دارد. او یک تنظیم کننده و آهنگساز است. کارش را دوست دارم.

:VR هوریس سیلور؟

:HB او را دوست دارم. او تجسم سادگی تاثیرگذار است. این نیست که او نتواند بیشتر کار کند، اما او می داند چه وقت کار کند. تعداد کمی از پیانیست ها می توانند این طور ساده کار کنند.

:VR جیمز بوکر؟

:HB یک شخصیت واقعی، یک موزیسین عجیب. او جایگاه خودش را در موسیقی ملی خود دارد.

:VR سسیل تیلر؟

:HB (با خنده) من تیلر را دوست دارم. من درست نمی دانم او در حال انجام چه کاری است. اما مطمئناً آنچه او در طول ابتدای ۱۹۷۰ انجام داد را می شناسم.

:VR اندرو هیل؟

:HB من زیاد کارهای او را گوش نداده ام. آن مقدار کمی که گوش داده ام فکر می کنم خوب بود.

:VR دیو هلند؟

:HB من دیو هلند را دوست دارم. او یک موزیسین خوب است. شخصیت شگفت آوری درون و بیرون استودیو. کار کردن با او خیلی جالب است.

:VR از شخصیت صحبت کردید. آیا هر پیانو شخصیتی دارد؟

:HB بله، اما باز این به بستگی به زندگی و حیاتی دارد که پیانیست به آن میدهد.

:VR وقتی شما روی صحنه پیش می روید، آیا هدف هایی را برای خود تنظیم میکنید؟

:HB بله. برای اینکه بهترین برنامه ای که می توانم را ارائه دهم. برای آگاهی دادن، تشویق، الهام بخشیدن و سپس لذت خودم.

vermontreview

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است