گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مصاحبه با هنری باتلر پیانیست (۳)


:VR تا چه اندازه خود تماشاگر روی اجرای شما اثر میگذارد؟


:HB من فکر می کنم من و تماشاگران، هر دو ساز هستیم. ما هر دو یکدیگر را می نوازیم. در یک کنسرت واقعی، من تمرکز می کنم و آنها هم همچنین تمرکز می کنند. اما من اول روی آنچه می خواهم به آنها بدهم تمرکز می کنم و موسیقی این است و سپس آن را برای آنها می فرستم. الحان و آهنگ ها به سمت آنها می رود، آنها آن را دریافت می کنند و هوشیاری خود را به سوی من می فرستند. این یک جزر و مد است. به سمت جلو و عقب حرکت می کند. آن چه آنها به من می دهند، در حقیقت نوعی از انرژی است که من می توانم آن را به سطوحی دیگر تبدیل کنم. تمام اینها نسبی است و همگی بستگی به این دارد که چطور هر شخصیت جداگانه ای درک کند یا چطور کسی درباره اینکه چه انجام می دهد احساس می کند. فاکتورهای بسیاری وجود دارد.

:VR چنین چیزی در یک تماشاگر طرفدار در نیواورلئان وجود دارد؟

:HB در نیواورلئان، تعداد زیادی افراد مستعد موسیقی و همچنین انواع مختلف موسیقی وجود دارد که افراد می توانند آنها را بنوازند. متاسفانه انواعی از آنها تحصیلات بالاتری را می طلبند. تمام کسانی که برای گوش کردن موسیقی به نیواورلئان می آیند این تحصیلات را ندارند. این خوب است که جمعیت کوچکی از طرفداران جز در نئورلئان هم وجود دارد که قادر است این نوع موسیقی را بررسی کند.
قسمت بیشتر تماشاچیان و طرفداران R&B و فانک و گروه های برس (بادی برنجی) هستند. این تنها طبیعت این شهر است.


:VR آیا موسیقیدان اورلئانی وجود دارد که ما باید بیشتر درباره اش بدانیم؟

:HB من مطمئنم که شما کار نیکولاس( پی تون) را شنیده ایدو همچنین برفورد (مارسالیس)، دونالد هریسون، ترنس بلنچارد و…


:VR به نظر میرسد شما طرفدار ترومپت هستید!

:HB خوب، اینجا شهری برای نوازندگان ترمپت است! در اینجا پیانیستهای خوب هم هستند. من باید بگویم که اینجا تعداد کمی تخصص کامل دارند اما آنها همیشه یگانگی ندارند اما در میان نوازندگان ترمپت اینجا معمولاً بی نظیر و یکتا پیدا میشوند.

این برای پیانیست ها وجود ندارد. اگر پز دادن به نظر نیاید، فکر میکنم من یکی از اندک نیروهای بی همتای پیانو در اینجا هستم! حتی شاید من واقعاً در این میان تنها باشم! این به آن معنی نیست که دیگران نمی توانند بنوازند. افرادی هستند که تکنیکهای بالایی دارند.

مثلاً من خودم کارShannon Powell را دوست دارم، یک درامر فوق العاده. Shannon واقعاً میتواند یکی از بهترین هایی باشد که در اینجا ظهور کرده است.


:VR شما گفتید که یک نوازنده منحصر به فرد هستید. چیز دیگری که شما را منحصر به فرد می کند عکاسی شماست.


:HB فکر کنم مجبورم با همچین موضوعی صحبتم را تمام کنم. این برای من بسیار راحت بود که از هنرهای تصویری چشم بپوشم. عرصه ای بود که من به آن توجه نمی کردم.

بعد از صحبت درباره آن با افراد مختلف، شروع به توجه به اینکه مردم چطور چیزها را میبینند و چطور چیزی را که هنرهای بصری نامیده می شود را درک می کنند. فکر کردم که اگر دراین راه همراهی داشته باشم می توانم تجربه بهتری داشته باشم. بنابراین شروع به گرفتن عکس در ۱۹۸۴ کردم و ادامه داد. از آن به بعد این کار را انجام می دهم.


:VR آیا شما روی موضوع خاصی تمرکز می کنید؟

:HB من عکس هایی که میگریم بیشتر از طبیعت، مناظر طبیعی، بیشتر غروب و طلوع آفتاب. وقتی برای بیرون رفتن آماده می شوم یک دستیار با خودم می برم و وقتی قصد دارم از یک ساختمان عکس بگیرم، همراهی دارم که درباره رنگ و موقعیت فضایی آن یا چیزهای زینتی که دربالای ساختمان وجود دارد به من می گوید.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است