گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«رقص دایره» با کر فلوت تهران به روی صحنه می رود

بیست و دوم دی ماه در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی در تالار رودکی تهران به اجرا خواهد پرداخت. در این کنسرت که همچون برنامه های گذشته این گروه، کر فلوت تهران توسط سعید تقدسی، رهبری خواهد شد، یک قطعه از حشمت سنجری به نام «رقص دایره» نیز به رپرتوار افزوده شده است که توسط امیرآهنگ، برای این آنسامبل تنظیم (آرانژمان) شده است.

«رقص دایره» چهارمین قسمت از سوئیت ۵ قسمتی با نام «سوئیت ایرانی» از حشمت سنجری است که این اثر بارها توسط ارکستر سمفونیک تهران و دیگر ارکسترها اجرا شده است و از محبوب ترین آثار این رهبر و آهنگساز فقید ایرانی محسوب می شود. محبوبیت این قطعه در اندازه ای است که چند بار این اثر توسط آنسامبل های سازهای محلی اروپایی و کوئینتت سازهای کلاسیک تنظیم و اجرا شده است.

امیرآهنگ که خود از شاگردان سنجری بوده است، بدون دخل و تصرفی در بافت چندصدایی این اثر، این قطعه را برای کر فلوت تنظیم کرده است.

در کنار این اثر ۹ قطعه دیگر نیز در رپرتوار کر فلوت تهران قرار دارد که از جمله آنها می توان به «فانتزی روستایی» (Fantasie Pastoralle) اثر فرانتز داپلر (Farntz Doppler) با تکنوازی مونا طاهریان و عسل حناچی و کنسرتو فلوت شماره سه ویوالدی با تکنوازی علی چوپانی اشاره کرد.

لیست قطعات



نوازندگان این کنسرت


فیروزه نوائی، کسری آجیلی، حسین فشاریان، نیلوفر ابراهیمی، بهرنگ الگامه، انیس امری، لیدا باقری، سیاوش بهراد، سارا پارسایی، پورنگ پورشیرازی، کسری تدین، پگاه تسلیمی، علی چوپانی، فهیمه حاجی نصیری، نرجس حسین نیا، عسل حناچی، سپهر حسینی شاد، شهاب خاتمی، فرناز رحیمی، ملیکا سرکرده، مونا طاهریان، نیلوفر طائفی، شروین عباسی، نگار عزیزخانی، کیانا فاطمی فر، یادگار فتحی، میثم قدرتی، مهدی کیانی، مرجان مرتضوی، پدرام معرفت خواه، الیکا ملک، روح الله ملکی، ارغوان منتظری، غزاله میرزازاده، روشنک نوشی، ارمغان مهدوی، سمیه هزاروسی، هنگامه هاشمی و فرنوش فرهودی

مدیر هنری کر فلوت تهران: سهیل کوشان پور، مدیر اجرایی: احسان تارخ، مشاور هنری: سجاد پورقناد

فروش بلیط کر فلوت تهران از طریق سایت تیوال هم اکنون آغاز شده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۴

  • در ضمن این توضیح لازم است که قطعه (رقص دایره) موومان چهارم از تابلوهای ایرانی اثر زنده یاد حشمت سنجری برای ارکستر سمفونیک است نه قسمت آخر! و موومان آخر آن (موومان پنجم) قطعه اوج می باشد. نه قطعه رقص دایره. که در متن بالا به اشتباه از قطعه رقص دایره به عنوان آخرین قسمتِ تابلوهای ایرانی درج شده است. که باید تصحیح شود. تابلوهای ایرانی برای ارکستر سمفونیک توسط استاد عزیزم حشمت سنجری در سال ۱۳۳۴ در پنج موومان تصنیف شده است: ۱-اُفق بی کران. ۲-رقص مضراب ها. ۳-دو حالت. ۴-رقص دایره. ۵- اوج. که اینجانب موومان چهارم آن را در سال ۹۳ برای کُر فلوت آرانژمان کرده ام. که در همان سال ابتدا توسط کُر فلوت ارغنون به سرپرستی و رهبری دوست عزیزم ابراهیم نظری اجرا شد. امیر آهنگ

بیشتر بحث شده است