گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«کر فلوت تهران» برای اولین کنسرت سال ۹۶ آماده می شود

گروه «کر فلوت تهران» به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی؛ ۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت در تالار رودکی روی صحنه می رود تا قطعاتی از رپرتوار موسیقی کلاسیک برای مخاطبانش اجرا کند. در این اجرا دو اثر از موتسارت به نام «موسیقی کوچک شبانه» (eine Kleine nachtmusic) و «کنسرتو فلوت» از موتسارت اجرا می شوند. در دو شب اجرای این کنسرت دو سولیست متفاوت به اجرای این کنسرتو می پردازند: علی چوپانی و میثم قدرتی.

همچنین قطعاتی از فرانتس داپلر (Albert Franz Doppler)، بنجامین بریتن (benjamin britten) و ژرژ بیزه (Georges Bizet) نیز اجرا خواهد شد. در اجرای اثر داپلر روشنک روشی و بهرنگ الگامه سولیست هست.

در این کنسرت نیز همچون برنامه های گذشته رهبری ارکستر را سعید تقدسی به عهده دارد و علاوه برنوازندگان فلوت گروه چند نوازنده کوبه‌ای نیز در اجرای یکی از قطعات با ما همراه هستند.



فیروزه نوایی سرپرست کر فلوت تهران اعتقاد دارد، در این مدت با تاسیس کر فلوت فرصتی برای نوازندگان ایجاد شده تا رقابت سالم داشته باشند. ارکستر سمفونیک دو یا سه نوازنده فلوت می خواهد و تعداد نوازندگان خوب فلوت در ایران هم بسیار زیاد است.

نوایی با اشاره به مشکلات مالی گروه می گوید: ما کار گروه را با ۱۵ نفر شروع کردیم و الان یک گروه ۵۳ نفره هستیم که بعضی اعضا از شهرستان ها به اینجا می آیند و طبیعی است که هر گروه یا سازمانی بدون اسپانسر نمی تواند فعالیت خود را ادامه دهد و برای همین ما به حمایت های دولتی هم نیازمندیم تا بتوانیم فعالیت هایمان را ادامه دهیم.

نوایی با اشاره به مشکلات تشکیل گروه های موسیقی به خاطر اختلاف عقاید می گوید: متاسفانه در ایران نمی دانند وقتی بیش از چهار ساز مشترک در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ کر آن تشکیل می شود و ما تا به حال در ایران کر فلوت نداشتیم.

وی درباره برنامه های دیگر خود می گوید: در فستیوال موسیقی معاصر که اردیبهشت امسال برگزار می شود من به همراه پیانوی نیلوفر بدرکوهی و گیتار فرزین تهرانیان قطعاتی را از رضا والی و رضا ناژفر اجرا می کنیم و چند قطعه دیگر نیز جزو رپرتوار اجرا است. همچنین اجرای دیگری نیز در فستیوال به همراه ۸ نفر از اعضای گروه خواهیم داشت.

نوایی در پایان اضافه می کند: ما همچنین برای تشکر از آموزشگاه پارس که به ما محل تمرین می دهد، اجرایی به طور رایگان در روز ۲۹ فروردین در محل آموزشگاه خواهیم داشت.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است