گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

بیانیه دبیر ششمین دوره جشنواره نوشتارها و سایت های موسیقی در اینترنت

ششمین جشنواره نوشتارها و سایت های موسیقی در اینترنت با تفاوتی اساسی نسبت به دوره های گذشته روبرو بود، آن هم اینکه، نام جشنواره تغییری اساسی یافت و ضمن تاکید بر نوشته های موسیقی، نام وبلاگ از عنوان جشنواره به کلی حذف گردید. با اینکه در این شش دوره تلاش کردیم با تشویق به وبلاگ نویسی و نشان دادن اهمیت های آن، مشوق فعالین در این عرصه باشیم، نتوانستیم در مقابلِ سونامیِ جهانگیرِ مرگِ وبلاگ ها و فرهنگ وبلاگ نویسی، توفیقی داشته باشیم. امروز تقریبا بر چهره تمام وبلاگ هایی که فعال و مشهور بودند، گرد فراموشی و خاموشی نشسته است و وبلاگ نویسان شان نیز در فضاهای تاریک اپلیکیشن های پیام‌رسان موبایلی، گم شده اند. این جشنواره با تغییر عنوان خود ناگزیر از بازگفتن این واقعیت تلخ بود.

ششمین جشنواره نوشتارها و سایت های موسیقی در اینترنت مانند دوره پیش با حمایت های مادی و معنوی موسسه رادنواندیش با مدیریت هنرمند ارجمند جناب آقای بردیا صدرنوری و مدیر بخشِ موسیقی، هنرمند گرامی جناب آقای ناصر ایزدی و نیز حمایت فرهنگسرای ارسباران با مدیریت جناب آقای محسن سلیمانی و مدیر موسیقیِ هنرمندِ پرتلاش و ارجمند، جناب آقای شهرام صارمی برگزار شده است.

به دلیل برگزاری دو جشنواره در یک سال، انتظار داشتیم بر خلاف جشنواره های گذشته، آثار زیادی به دبیرخانه نرسد ولی بر خلاف این تصور، با سیلی از نوشته ها در شاخه های گوناگون مواجه شدیم. در این دوره، بیش از ۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که چیزی حدود دوبرابر میانگین آثار دریافتی ما در دوره های گذشت بود. شاید یکی از دلایل این استقبال گسترده، به جز تغییرات در روش های خبر رسانی، اضافه شدن دو بخش به جشنواره بود که در دوره های پیش حذف شده بود: بخش های گزارش و گفتگو.

این دو بخش با نظر هیات داوران جدید دوباره به جشنواره اضافه شد و تعداد زیادی از خبرنگاران حوزه موسیقی را وارد رقابت کرد.

ششمین جشنواره نوشتارها و سایت های موسیقی در اینترنت امسال در حالی برگزار می شود که دو سال از قرار پرداخت های وزارت ارشاد و شهرداری تهران می گذرد و متاسفانه هیچگونه همکاری ای در این زمینه انجام نشده است؛ جشنواره ای که بودجه ای کمتر از ده میلیون تومان نیاز دارد که در قیاس با بودجه نجومی ارگان های دولتی رقمی ناچیز است.

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

۱ نظر

بیشتر بحث شده است