گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آیین نکوداشت هنر رزم و بزم ایران برگزار می شود

آیین نکوداشت هنر رزم و بزم ایران و دومین گردهمآیی هنرجویان آکادمی تخصصی آواز به مناسبت تولد شاعر گرانمایه استاد امیر هوشنگ ابتهاج (ه. الف. سایه) در ششم اسفند ماه در منطقه ی زیبا و کوهستانی برغان کرج بر گزار می گردد. این مراسم ویژه هر سال با مدیریت علی خدایی پایه گذار آکادمی آواز در همین روز برگزار می شود.

علی خدایی، خواننده، مدرس آواز و هنرهای رزمی (کونگ فو توآ) و مدیر آکادمی تخصصی آواز درباره این جلسه می گوید: «نشست امسال با سالهای گذشته تفاوتی عمده دارد، زیرا استادان هنرهای دیگر نیز در کنار هنر آواز حضور دارند و به هنرنمایی می پردازند. حضور هنرمندان نقاشی، خطاطی، رقص، نوازندگی و آواز خوانی در کنار استادان ورزش های اسب دوانی و تیراندازی و نیز سخنوران و بزرگان ادب و شعر صفای دیگری به این مراسم خواهند بخشید. در این مراسم ابتدا توسط استاد ناصر احمدی قهرمان جهان در هنر رزمی کونگ فو توآ و هنرجویانش تکنیک های این هنر اصیل ایرانی به همراه موسیقی سنتی برای اولین بار در ایران با یک آهنگ ویژه که برای فردوسی بزرگ با شعر زیبای محدثی خراسانی که توسط علی خدایی ساخته و خوانده شده است به اجرا در میآید، پس از آن هنر جویان پیشرفته ی آواز به همراه نوازندگان محترم که پس از چندین سال ممارست و تمرین از ردیف خوانی به شیوه خوانی راه پیدا کرده به اجرای آواز می پردازند.

خدایی در ادامه افزود: از دیگر برنامه هایی که در این جشنواره یک روزه برگزار می شود، رقص های محلی ایران است و نیز رونمایی از آثار سیاه قلم هنرمند نوجوان مهریار خدایی.

خدایی با اشاره به حضور بزرگان عرصه ادب در این جشنواره گفت: در جشن امسال بزرگان شعر و فرهنگ و ادب پارسی همچون: دکتر کزازی، دکتر مستکین، استاد محمد باقر آقامیری، استاد محمد علی بهمنی، استاد جعفری جوزانی حضور خواهند داشت.

مدیر آکادمی تخصصی آواز درباره هدف این گردهمایی گفت:
بطور کلی این جشن نمایشی نمادین از همنشینی هنرهای زیبا و هنرهای رزمی است که یادآور تاریخ کهن ایران است.



خدایی با ابراز امیدواری برای برگزاری این جشن به صورت عمومی در سال های آینده گفت:
امیدوارم در سالهای آینده این گردهمآیی با شکوهتر و منسجم تر و زیباتر از امسال با حضور خیل عظیمی از علاقمندان و هنرمندان و بزرگان فرهنگ و هنر ایران برگزار شده و نیز شاهد حضور هنرمندان دیگر رشته ها مانند نقاشی و سینما باشیم.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است