گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مستر کلاسهای آواز ماریو تقدسی برگزار می شود


دوره ی چهاردهم مستر کلاس آواز کلاسیک- پاپ کلاسیک ماریو تقدسی از ۲۱ مرداد ماه ۹۶ به مدت یک هفته در آکادمی کوشا برگزار خواهد شد. در این دوره تکنیک تنفس دیافراگماتیک، صداسازی، ارتقا کیفیت رنگ، حجم و قدرت صدا با تکنیک صحیح و خواندن بدون فشار، فن بیان برای هنرپیشگان تئاتر، به همراه اجرای قطعات و آریاهای آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی و قطعات ایرانی به صورت ۳ و ۶ جلسه ای برگزار می شود.

در این دوره در صورت تکمیل ظرفیت، کلاسهای گروهی (از ابتدای مبانی موسیقی- تنفسی و مسائل درمانی صدا) زیر نظر این استاد برای هنرجویان مبتدی نیز برگزار خواهد شد.


ماریو (محمد) تقدسی متولد ۱۳۳۷ در تهران است. او پس از اخذ دیپلم از هنرستان موسیقی راهی امریکا شد و در دانشگاه
“USC LOS ANGELES” در رشته اپرا فارغ التحصیل شد. سپس دوره تکمیلی را در “JUILLIARD SCHOOL” نیویورک گذراند و بعد از آن رهسپار وین اتریش شد و در آزمون ورودی اپرای وین پذیرفته و برای ۳ سال خواننده ی سولوی این اپرای مهم جهان بود . در این مدت زیر نظر رهبر بزرگ لورین مازل (Lorin Maazel) فعالیت های خود را در اپرای وین به انجام می رسانید. وی همچنین در وین با لوچینیا پاواروتی (Lucciano Pavarotti) خواننده بزرگ اپرا دیدار کرد و در سالهایی که در وین حضور داشت از او بسیار آموخت و همچنین از کنسرواتوار WIEN نیز فارغ التحصیل شد. او همچنین از محضر بزرگانی دیگر همچون: شریل مینس (Sherrill Milnes)، رناتا تبلدی (Renata Tbaldi)، مونتسرت کابال (Montserrat Caballe)، بیریگت نلسون (Birgit Nillson) و … استفاده کرده است.

ماریو تقدسی پس از اتریش به آلمان رفت و تا به امروز در آلمان زندگی و فعالیت دارد. وی در موزیکال “the musical of death” با رهبر مطرح و بین المللی ایرانی علی (الکساندر) رهبری همکاری نمود و رپرتوار بزرگی از آثار مهم اپرا و موزیکال دارد (بیش از ۲۰ عنوان اپرا و چندین موزیکال و … از بزرگان جهان).

تقدسی تاکنون در کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلستان، ژاپن، بلژیک، آلمان، اتریش، فرانسه، اسپانیا و … کنسرتهای برگزار کرده است. در آلمان چندین آلبوم موسیقی کلاسیک و پاپ از جمله: “sunshine in your heart” (در سال ۲۰۰۴) و “sommerphantasie” (در سال
۲۰۰۲) را منتشر کرده است.

ماریو تقدسی از سال ۱۳۸۸ طی دوره های به ایران باز برگشته است و بوسیله مستر کلاس های خود در شهر های مختلف ایران به انتقال علم و تجارب خود به جوانان ایران زمین مشغول است.

آکادمی موسیقی کوشا همواره در تلاش بوده تا بهترین فرصت‌ها را برای نوازندگان و هنرمندان فعال در کشور فراهم آورد، موج موسیقی دنیا با سرعتی فزاینده رو به پیشرفت است و برای رسیدن به این موج نیازمند تعاملات موسیقایی در سطح گسترده‌ای هستیم، آکادمی کوشا با همکاری با اساتید با تجربه و مطرح در سطح بین‌المللی این امکان را برای هنرجویان فراهم آورده است تا برای دستیابی به استانداردهای جهانی و ارتقای سطح مهارت نوازندگی خود از آموزشهای لازم بهره مند گردند. در راستای این اهداف برنامه های منسجمی تدارک دیده شده که مستر کلاس ارکستراسیون و آرانژمان از سری مستر کلاس های تخصصی می‌باشد که در این موسسه برگزار می‌گردد از جمله دیگر کلاس های تخصصی پیش‌بینی شده برای فعالین در زمینه موسیقی توسط شهرداد روحانی کارگاه‌های نوازندگی پیانو و نیز آهنگسازی فیلم می‌باشد که متعاقبا اطلاعات این کلاس‌ها در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار خواهد گرفت. از دیگر دوره‌های تخصصی برگزار شده در این مجموعه می‌توان به کارگاه آواز ویتو ماریا برونتی از ایتالیا، کارگاه نوازندگی پیانو پروفسور اودو کرویلز از آلمان و کارگاه نوازندگی فلوت فیروزه نوایی از اتریش اشاره کرد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است