گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کر فلوت تهران امشب به روی صحنه می رود

کر فلوت تهران امشب با حضور دو سولیست ایرانی با رهبری سعید تقدسی و سرپرستی فیروزه نوائی به روی صحنه می رود. سولیست های این برنامه حمید کازرانی (نوازنده ویلنسل) و حسین عبادالهی (نوازنده فلوت) هستند که کازرانی کنسرتو ویلنسل ویوالدی در دو مینور را اجرا می کند و نیز حسین عبادالهی نوازنده فلوت، کارمن فانتزی اثر بیزه را با تنظیم بُرن به روی صحنه می برد. لازم به ذکر است که این اولین بار است که یک سولیست با سازی غیر از فلوت کر فلوت تهران را همراهی می کند.

امیر آهنگ که سال گذشته قطعه رقص دایره (موومان چهارم از تابلوهای ایرانی اثر حشمت سنجری) را برای گروه کُر فلوت تهران آرانژمان کرده بود، در این برنامه سه قطعه دیگر از آرانژمان های وی برای گروه کُر فلوت اجرا می شود که شامل قطعه رقص مضراب ها (موومان دوم سوییت تابلو های ایرانی از حشمت سنجری) و دانس اسلاو شماره ۲ از آنتونین دئورژاک و سرود ای ایران از روح الله خالقی می باشد. همچنین یک قطعه ایرانی دیگر از ساخته های کوشیار شاهرودی نیز اجرا خواهد شد.

حمید کازرانی در سال ۱۳۳۶در تهران متولد شد. او آموزش ساز ویلنسل را در هنرستان موسیقی ملی نزد اساتید داود جعفری و در هنرستان عالی موسیقی نزد محمد پورتراب آغاز کرد. او پس از اخذ دیپلم افتخار و کسب جایزه اول در مسابقه رادیو و تلویزیون در رده هنرمندان جوان، فعالیت خود را در بسیاری از ارکسترهای تهران آغاز نمود و مدتها پُست ویلنسل اول را در ارکستر سمفونیک تهران به عهده داشت.

وی پس از عزیمت به اروپا با همان رتبه در ارکستر سمفونیک مادرید مشغول به کار گردید. او در طی نوزده فصل در ارکستر شماره یک اسپانیا با هنرمندانی مانند: دومینگو (Placido Domingo)، بارگس (Fruebeck de Burgos) و ساندرلینگ (Kurt Sanderling) و… کار کرده است.

در زمان همکاری و ارتباط با اپرای سلطنتی توانست از استارکر (Janos Starker) نوازنده مشهور ویلنسل، تجربه کسب کند. از اجراهایی که به عنوان نوازنده سولیست از ایشان میتوان نام برد دو ضبط در برگنز، اتریش با رهبری استاد علی رهبری و همینطور هفت روز مداوم اجرای آخرین کنسرتوی ویلنسل خاچاطوریان که اثری دشوار به شمار می آید در کارنامه وی حائز اهمیت می‌باشد.

حسین عبادالهی متولد ۱۳۶۶ دارای کارشناس ارشد نوازندگی فلوت از دانشگاه تهران پردیس هنرهای زیبا است. نوازندگی را نزد محمد علی لقا آغاز کرد و با مجید سینکی ادامه داد. همچنین در دانشگاه تهران از محضر دکتر آذین موحد بهرمند گردید. از سال ۸۹ تا به امروز با ارکستر انجمن فرهنگی اتریش، ارکستر موسیقی نو، کر فلوت تهران و آنسامبل معاصر تهران و… همکاری داشته است.

معرفی، ضبط و اجرای قطعات آهنگسازان معاصر ایرانی و اجرای رسیتال در تهران و شهرستان ها از دیگر فعالیت های وی به شمار می آید.

Allegro Con Brio

Ousder symphonie No.25

W.A. Mozart

Concerto in c moll OP.401

Solist: Hamid Kazerani

A. Vivaldi

۳ Satz Poco Allegretto

aws der symphonei No.3

V. Brahms

Suite No. 1

Pear Gynt

E. Grieg

Variation Sur Un. Theme Lor

K. Shahroudi

Serenade OP.48

Pezzo in Forma di Sonatina

P.I. Tchikovsky

Carmen Fantasy

Solist: Hossein Ebadollahi

F. Borne

Dance No.2 OP. 72

Vals OP. 22

Dance No.7 OP. 46

A. Dvorak

Dance of the Picko

H. Sanjari

Amirahang

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • هزاران درود بر جناب استاد امیر آهنگ با تنظیم های زیبایشان برای گروه کر فلوت. یگانه استاد بی رقیب جهت آرانژمان کر فلوت در ایران

بیشتر بحث شده است