گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

ملازم: پیانوهای دیجیتال کمک زیادی به هنرجویان تازه کار کرده است

مرداد ماه امسال بزرگترین نمایشگاه پیانو در تهران توسط گالری پیانوی باربد، از ۱۹ تا ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ در مجتمع مگامال شهرک اکباتان برگزار شد. مدیریت این نمایشگاه را محمد ملازم مدیر مجموعه باربد به عهده داشت. امروز گفتگویی با محمد ملازم را می خوانیم.

نحو آشناییتان با موسیقی چطور بوده است و چرا تصمیم گرفته اید در موسیقی این سرمایه گزاری را انجام بدهید؟

از آن جایی که من اهل شهر شیراز هستم و سالها قبل در این شهر مشغول به تدریس بوده ام، خلا بسیار زیادی را بین هنرجویان در تهیه ساز پیانو و خدمات آن می دیده ام، خدا به من کمک کرد و مشغول به این کار شده و کار خدمات و فروش پیانو را در شهر شیراز شروع کرده ام و از آنجایی که خیلی از دغدغه های هنرمندان بزرگ در شیراز آن بوده است که اسپانسری نداشته اند و حامی مالی خوبی نداشته اند من در آن مدت تمام تلاشم را کرده ام که تا حدی که در توانم هست در کنار این دوستان باشم.

به عنوان کسی که سال هاست در این زمینه کار می کند و در مورد پیانو اطلاعات دارد، می خواستم از شما بپرسم که با روی کار آمدن پیانو های دیجیتال که امروز تکنولوژی شان هم بالا رفته و کیفیت بالای دارند، آیا هنوز بازاری برای پیانو آکوستیک به صورت رو به رشد وجود دارد و یا نه؟

بله، با توجه به توان مالی مردم و امکان غیر قابل دسترس بودن پیانو مکانیک برای بعضی از عزیزانی که می خواهند تازه این ساز را شروع بکنند، بسیار اتفاق خوبی است ولی فراموش نکنیم که در هر صورت پیانو مکانیکی یا آکوستیک حال و هوای خودش را دارد و با چکش و سیم و… سر پا ایستاده است و احساسی که در پیانو مکانیکی هست به هیچ عنوان در دیجیتال نمی شود درک کرد.

آقای ملازم شما یک برنامه خیلی مفصلی در مجموعه مگا مال اکباتان ترتیب دادید که تعداد بسیار زیادی از پیانوها را در برند های مختلف جمع کردید و من گمان می کنم که در ایران چنین اتفاقی بی نظیر بوده، آیا در جهان این کار را کردند یا نه؟ مثلا حدود ۳۰۰ پیانو از برندهای مختلف را جمع آوری کنند و یک شرکت و نمایشگاه بگذارد؟ سئوال دیگر این است که این نمایشگاه چقدر برای شما برگشت مالی داشته است یا اصل منطقی بوده است؟!

خدا به ما کمک کرد که نزدیک ۳۰۰ پیانو یا بیشتر در این نمایشگاه به عرضه بگزاریم و ۲۶۲ دستگاه پیانوی آکوستیک و مابقی دیجیتال است، خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. بله این کار بسیار دشوار است؛ خود شما حتما می دانید که حمل و نقل یک دستگاه پیانو دردسر خاص خودش را دارد چون حمل آن یک کار تخصصی است و کار بسیاری زیادی دارد، بعد از آن تعداد زیادی از این پیانوها برای آن که بتوانند دوستان تست کنند، کوک و راژل شد توسط تیم ما؛ تیم فنی باربری که در کارخونه قرار دارد زحمات بسیار زیادی کشید. فکر می کنم بیشتر بازدید کننده ها از این قضیه راضی بوده اند. لازم به ذکر است که من در سال حداقل ۲ تا از نمایشگاه های جهانی موسیقی را شرکت می کنم تا در جریان این برنامه ها باشم.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است