گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

تور اروپایی کر فلوت تهران منتشر می شود

کر فلوت تهران (TCF) به سرپرستی فیروزه نوائی و رهبری سعید تقدسی مجموعه کنسرت هایی را در شهرهای زوریخ، فلدکیرش، گراتس و وین در روزهای ۲۳ تا ۲۸ مارچ به روی صحنه بردند و همچنین قرار است سی دی این کنسرت به زودی به انتشار برسد. فیروزه نوایی سرپرست کر فلوت تهران درباره این برنامه می گوید: فراهم کردن مقدمات برگزاری تور اروپاییِ کر فلوت تهران شش ماه طول کشید و ما در ماه مارچ وارد اروپا شدیم و ۱۲ روز در اروپا بودیم و در شهرهای زوریخ، فیلدکیرش، گراتس و وین به روی صحنه رفتیم. گرفتن ویزا و دعوت نامه ها هر کدام مشکلات زیادی داشت ولی به نتیجه رسید و اعضای کر در ۲۹ اسفند به اروپا آمدند و عید را اینجا جشن گرفتیم و تمرینات را شروع کردیم. در این کنسرت ها پیام تقدسی و کیان سلطانی با ویولنسل و نینا کلینار با ساکسوفن همگی یک کنسرتو از ویوالدی را در هر کنسرت اجرا کردند. در شب آخر نیز رضا ناژفر به عنوان سولیست کر فلوت را همراهی کرد. در یکی از شب ها نصیر حیدریان راستی رهبر ایران و استاد دانشگاه گراتس اتریش به صورت افتخاری بخشی از کنسرت را رهبری کرد.



فیروزه نوایی در مورد استقبال از این برنامه ها گفت: بیشتر مخاطبان ما از طریق خبر کنسرت ما از روزنامه های آلمان و اتریش متوجه برگزاری این کنسرت شده بودند و با اینکه زمان زیادی تا برگزاری کنسرت نمانده بود خودشان را به سالن رسانده بودند و در نهایت استقبال خوبی از برنامه ها شد. مخصوصا یک شب از کنسرت ما همزمان شد با برگزاری مسابقه فوتبال ایران و الجزایر ولی با این وجود آن شب هم استقبال خوبی از گروه شد.
نوایی با اشاره به برگزاری مستر کلاس های فلوت در این تور گفت: در تمام شهرها ما از استادان فلوت آن منطقه بهره بردیم و مستر کلاس هایی با استفاده از استادان هر شهر داشتیم که برای اعضای کر فلوت تهران فرصتی با ارزش بود. گمان می کنم اعضای کر فلوت تهران با انبانی از تجربه و خاطرات خوب به ایران بازگشتند.

سرپرست فلوت کر تهران درباره کیفیت این برنامه گفت: خوشبختانه به خاطر تمرین های جدی کر فلوت در این برنامه ها، کوک و موزیکالیته کر فلوت بسیار بسیار بهتر از آخرین برنامه ما در جشنواره فجر بود و اجرای خوب کرد فلوت مورد ارزیابی منتقدان اروپایی قرار گرفت و نمونه ای از نظرات منتقدان در «مجله فرهنگ» (kulturzeitschrift.at) کشور اتریش به زبان آلمانی به انتشار رسید که افتخار بزرگی برای کر فلوت تهران محسوب می شود.

این استاد پیشکسوت فلوت درباره آخرین کنسرت کر فلوت تهران گفت: پنجم اردیبهشت، ما در فستیوال موسیقی معاصر برنامه ای داشتیم و آثاری از آهنگسازان ایرانی مانند محمدسعید شریفیان، امین شریفی، کوشیار شاهرودی و آثاری از ماتیاس تیگلر (آهنگساز و نوازنده فلوت) که در بعضی قطعات کر فلوت را به عنوان سولیست همراهی کرد، اجرا کردیم.

فیروزه نوایی درباره انتشار این آثار گفت: قرار است ما آثاری را که در اروپا اجرا کردیم به صورت سی دی صوتی منتشر کنیم و احتمالا ما این کنسرت را به صورت دو سی دی مجزا منتشر می کنیم. غیر از این اثر یک آلبوم دیگر نیز به انتشار خواهد رسید که شامل قطعاتی می شود که قبلا ضبط کرده ایم.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است