گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

فراخوان پنجمین جشنواره و جایزه «نوای خرّم» منتشر شد

دبیرخانه پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم ) همزمان با سالروز تولد این هنرمند فقید فراخوان نحوه حضور هنرمندان و گروه های متقاضی شرکت در این رویداد موسیقایی را منتشر کرد. به گزارش امور رسانه ای پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم)، دبیرخانه پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم) همزمان با سالروز تولد زنده یاد همایون خرم نوازنده و آهنگساز فقید موسیقی کشورمان فراخوان نحوه حضور هنرمندان و گروه های سنی متقاضی شرکت در این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.

در متن فراخوان آمده است:

به نام خالق زیبایی‌ها

افتخار داریم که برای پنجمین سال متوالی، جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) را که با نام هنرمند و آهنگساز وارسته کشورمان، همایون خرّم آراسته است، برای فرزندان زیر ۱۸ سال این مرز و بوم برگزار می‌نماییم.

این جشنواره در طول چهار دوره گذشته همواره بر آن بوده‌ است تا ضمن حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی نسل جوان و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی، گامی موثر در شکوفایی استعدادهای ناب کودکان و نوجوانان ایرانی بردارد.

اینک که به همت «مؤسسه فرهنگی هنری رادنواندیش»، خانواده استاد همایون خرّم و همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بار دیگر آماده میزبانی از فرزندان هنرمند ایران عزیزمان در آذر ماه ۱۳۹۷ می‌شویم.

با هدف ارتقا و توسعه روزافزون جشنواره، نام دو آهنگساز جدید به فهرست هنرمندانی که ارسال آثار آنان برای شرکت در این جشنواره مجاز است، اضافه شده و تعداد این آهنگسازان به هشت نفر افزایش یافته است. امید است همچون سال‌های گذشته حضور فعال شما عزیزان موجب برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره و گامی در جهت حفظ و ارتقای فرهنگ اصیل این مرز و بوم باشد.

نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) می‌توانند با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت نمایند.

علاقمندان برای آگاهی از شرایط شرکت در جشنواره و فرستادن آثار خود می‌توانند به تارنمای ویژه این جشنواره به نشانی www.khorramfestival.com مراجعه نمایند.

شرایط عمومی

متولدین تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۷۹ به بعد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رقابت در گروه‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال خواهد بود.


شرایط اختصاصی

*اثر اجرا شده باید دارای شرایط زیر باشد:

– اجرای یک اثر از ساخته‌های استادان به نام موسیقی ایران از جمله روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسداله ملک به صورت تکنوازی، تکخوانی، همنوازی، همخوانی، همخوانی و همنوازی، گروه‌نوازی

– شرکت کنندگان از اجرا و ارسال آثاری که به صورت خصوصی و یا بداهه توسط این اساتید اجرا گردیده است، خودداری کنند.

– نوازندگان تمامی سازها (ایرانی، کلاسیک و…) مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.

– افرادی که در دوره‌های گذشته این جشنواره شرکت کرده‌اند، این بار باید با یک اثر متفاوت با دوره‌های قبل شرکت کنند.

– هر شخص می‌تواند تنها در دو اجرا برای شرکت در جشنواره ثبت نام نماید؛ یک اجرای غیرگروهی (تک‌نفره، ۲ یا ۳ نفره) و یک اجرای گروهی (۴ نفره و بیشتر)


شرایط و نحوه ثبت‌نام

شروع ثبت‌نام: روز شنبه ۹ تیر ماه ۱۳۹۷

پایان مهلت ثبت‌نام: سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷

هر شخص می‌تواند در قالب اجرای فردی (تکنوازی، تکخوانی) یا گروهی (همنوازی، همخوانی، همنوازی و همخوانی) اقدام به ثبت نام مشخصات در سایت نماید.

داوطلبان ابتدا باید فرم مشخصات فردی/ گروهی را تکمیل نمایند.

پس از وارد نمودن اطلاعات فردی، نام کاربری و رمز عبور دلخواه، ‌یک ایمیل حاوی تایید نام کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیک اعلام شده ارسال می شود.

نام کاربری و رمز عبور برای هر شخص/ گروه تنها به همان شخص یا گروه تعلق دارد و دیگران مجاز به استفاده از آن نمی‌باشند و برای مراحل بعدی باید نزد او حفظ شود.

در مرحله بعد فرم مشخصات اثر اجرا شده را تکمیل و فایل تصویری اجرا با پسوند MP4 یا MOV و اندازه حداکثر ۵۰ مگابایت در جای مخصوص بارگذاری شود.

در صورتی‌که موفق به ارسال فایل تصویری از طریق اینترنت نشدند می‌توانند فرم ثبت‌نام را تکمیل و فایل تصویری اجرای خود را با کیفیت ضبط مناسب و به صورت لوح فشرده (CD/DVD) به همراه نام کاربری ثبت‌نام از طریق پست سفارشی به آدرس: تهران – خیابان شهید بهشتی – خیابان کاووسی‌فر – کوچه باربد – پلاک ۳۰ – طبقه اول- کدپستی ۱۵۷۷۷۱۴۳۱۱ و یا از طریق تلگرام به شماره ۰۹۹۰۵۴۲۰۹۰۴ ارسال کنند.


نکات قابل توجه:

فایل‌های غیرتصویری مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

فایل‌های ارسالی مسترد نمی‌شود.

مهلت ارسال آثار تا تاریخ اول آبان ماه ۱۳۹۷ بوده و غیر قابل تمدید است.


سایر نکات

– گروه‌های داوطلب می‌توانند با نام گروه، آموزشگاه‌ موسیقی یا مرکز آموزش موسیقی مربوطه در این جشنواره شرکت نمایند.

– «کارِ گروهی» و شرکت «آموزشگاه‌ها» امتیاز ویژه دارد و از آنها تقدیر می‌شود.

– شرکت کنندگان می‌توانند رخدادها و اخبار جشنواره را از طریق تارنمای جشنواره پیگیری نمایند.

– ارسال اجرا و ثبت‌نام به منزله تایید و اجرای آن در انتخاب نهایی نخواهد بود.

– پذیرش اطلاعات و تصاویر دال بر پذیرش داوطلب در مرحله داوری و نهایی نخواهد بود. از نفرات انتخاب شده توسط هیات داوران برای شرکت و اجرای حضوری در مرحله نهایی جشنواره که در آذر ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود، دعوت به عمل می‌آید.

تلفن تماس برای کسب اطلاعات بیشتر : ۸۸۵۲۸۱۴۷-۰۲۱ و ۸۸۵۲۸۱۴۸-۰۲۱ فکس: ۸۸۵۰۳۹۰۸-۰۲۱
پست الکترونیک: info@khorramfestival.com

وب‌سایت: khorramfestival.com

صفحه اینستاگرام: instagram.com/Navayekhorram

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است