گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم «به صد سو…» به آهنگسازی و نوازندگی سپاس صدر نوری از سوی موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» در قالب یک اثر تلفیقی منتشر شد. این دومین اثر رسمی سپاس صدرنوری، پیانیست و آهنگساز جوان است که به انتشار می رسد؛ آلبوم قبلی او «در آغوش رنگ ها» نام داشت.

سپاس صدرنوری درباره این اثر می گوید: ضبط این آلبوم از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است. این آلبوم به صورت تک نوازی پیانو منتشر شده و می توانم بگویم در مقایسه با آلبوم قبلی ام «در آغوش رنگ ها»، اثری متفاوت به حساب می آید. به هر ترتیب آنچه مخاطب در این آلبوم با آن مواجه می شود، اجرای یک اثر تک نوازی در حوزه موسیقی ایرانی است که با تلفیقی از فواصل و سبک های مختلف موسیقی به مخاطبان عرضه شده و فکر می کنم با توجه به تلاش برای خلق یک محتوای متفاوت مخاطب می تواند فضای تازه ای را در گوش شنیداری خود تجربه کند. من در این اثر موسیقایی تمام تلاش خودم را انجام دادم تا با ورود به یک فضای جدید در حوزه نوازندگی تجربه ای را پیش روی مخاطبان قرار دهم که همه سلایق بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به هر حال تلفیق موسیقی ایرانی با گونه های دیگر موسیقی دربرگیرنده ورود به جریانی از نوازندگی است که می تواند تجربه های بسیار ارزشمندی را برای یک نوازنده به ارمغان بیاورد و امیدوارم آنچه برای این کار با توجه به ذهنیاتم از موسیقی ایرانی تولید شده، بتواند موسیقی متفاوتی را در گوش شنیداری مخاطب ثبت کند.

***

سپاس صدرنوری در اسفندماه ۱۳۷۹ بدنیا آمد. وی از همان دوران کودکی به واسطه پدر و مادر موسیقیدان خود با موسیقی آشنا شده است ولی آموزش موسیقی را ابتدا با متد ارف و سپس زیر نظر پروین خرسندیان با ساز پیانو با روش کلاسیک غربی آغاز کرد چراکه پدر و مادر او اعتقادی به تدریس موفق موسیقی به فرزند نداشته اند.

اجرا در سه دوره جشنواره و جایزه استاد همایون خرم و نیز اجراهایی در انجمن فرهنگی ایران و اتریش و نیز ساخت قریب به چهل آهنگ، از اهم فعالیت‌های او در حوزه موسیقی است. آلبوم در «آغوش رنگ‌ها» اولین اثر از ساخته‌های او است که با پیانوی وی اجرا و منتشر شده است و اولین کنسرت مستقل او در فرهنگسرای نیاوران
با همراهی یکتا احمدی‌زاده نوازنده ویولنسل، در شهریورماه ۱۳۹۶ اجرا شده است. لازم به ذکر است که او در همین سال به همراه پدر خود بردیا صدرنوری به اجرای دو نوازی پیانو در تالار وحدت پرداخته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است