گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

نزهت امیری رهبری ارکستر ملی را به عهده می گیرد

نزهت امیری

نزهت امیری موسیقی‌دان و رهبر ارکستر، به‌عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی ایران را ۸ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت رهبری می‌کند. این اولین بار است که یک رهبر زن رهبری ارکستر ملی را به عهده می گیرد.

در این برنامه کنسرتینو برای سنتور و ارکستر ساخته مشترک حسین دهلوی و فرامرز پایور با تکنوازی سنتور، کنج مناجات برای فلوت و ارکستر ساخته جمال الدین منبری، سربداران ساخته فرهاد فخرالدینی، بیژن و منیژه ساخته حسین دهلوی، فانتزی ماهور برای ویولن و ارکستر ساخته مشترک مرتضی حنانه و حسینعلی ملاح، سرود گل ساخته حسین دهلوی، هزاردستان ساخته مشترک مرتضی حنانه و مرتضی نی داوود، اسمر ساخته کاظم داوودیان و رقص دایره اثر حشمت سنجری توسط نوازندگان ارکستر ملی نواخته می‌شود.

در این کنسرت کنسرتینو سنتور اثر مشترک حسین دهلوی و فرامرز پایور با اجرای نوازنده جوان سنتور، علی عابدین، فانتری ماهور برای ویولن و ارکستر ساخته مشترک مرتضی حنانه و حسینعلی ملاح را مایستر ارکستر آرمین قضاتی و کنج مناجات برای فلوت و ارکستر ساخته جمال الدین منبری توسط مونا طاهریان اجرا می شود.

***

نزهت امیری متولد سال ۱۳۳۹ کارشناس موسیقی از هنری‌های زیبای دانشگاه تهران و کارشناس ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر است. او موسیقی را نزد استادانی چون: حسین دهلوی، پرویز منصوری، حسین علیزاده و منوچهر صهبایی آموخته است. او در سال ۱۳۸۴ ارکستر مضرابی را با اجرای آثار حسین دهلوی رهبری کرد.

همچنین او در سال ۱۳۹۵ ارکستر سرزمین مادری را رهبری کرد و آثاری از آهنگسازان معاصر ایران همچون احمد پژمان و حسین دهلوی را به روی صحنه برد.

وی از تابستان ۱۳۹۶ رهبری ارکستر ملی نغمه باران به سرپرستی علی امیرقاسمی را بر عهده گرفته است و در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ۹۶ در تالار وحدت با ارکستر نغمه باران به روی صحنه رفت.

***

مونا طاهریان در بهمن ماه ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. موسیقی را از سال ۱۳۷۲ با شرکت در کلاس های ارف زیر نظر نزهت امیری آغاز کرد و در آن سال ها به فراگیری ساز ریکوردر به طور پیشرفته تر پرداخت. وی همچنین با نواختن سنتور نزد حسین میثمی با ردیف موسیقی ایران آشنا گشت. از سال ۱۳۷۴ نزد ناصر رحیمی یه یادگیری ساز فلوت مشغول شد و پس از آن از سال ۱۳۷۸ به ادامه فراگیری اصول نوازندگی فلوت نزد دکتر آذین موحد پرداخت. او فارغ التحصیل کارشناسی در رشته موسیقی ار دانشگاه سوره و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نوازندگی فلوت از دانشگاه هنر می باشد.

***

آرمین قضاتی متولد سال ۱۳۷۰، نوازنده ویولن و ویولا و مایستر فعلی ارکستر ملی ایران است. او در سال ١٣٨٧ موفق به اخذ مدرک دیپلم از هنرستان عالی موسیقی زیر نظر استادان علی جعفری پویان و ابراهیم لطفی شد و سپس مدرک کارشناسی خود را از کنسرواتوار ملی ارمنستان (کومیتاس) در سال ٢٠١٣ زیر نظر پروفسور زویا پتروسیان و روبن سیمباتیان اخذ کرد.

***

على عابدین متولد سال ۱۳۷۰، نوازنده سنتور است. وی موسیقی را با آموختن دوره ارف و تمبک نزد رویا حراج زاده آغاز کرد. پس از ورود به هنرستان از محضر نادر یوسفی سینکی در ساز سنتور استفاده کرد و سپس نزد اردوان کامکار به تلمذ پرداخت. عابدین در ارکستر سازهای ملی و ارکستر ملی حضور داشته است.

 

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است