گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم «سودای ناتمام» با صدای علیرضا مَهدیزاده و آهنگسازی فواد سمیعی، از سوی نشر و پخش جوان راهی بازار شد. «سودای ناتمام»، تازه ترین اثر به آهنگسازی فؤاد سمیعی و آواز علیرضا مهدیزاده است که در فضایی از موسیقی کلاسیک ایرانی و در قالب ۱۱ قطعه به عناوین «تصنیف شبگیر»، «تصنیف بگذر ز وفا»، «چهار مضراب شهنواز»، «ساز و آواز قاب اشک»، «تصنیف سودای ناتمام»، «فاصله»، «آواز فاصله»، «تصنیف در آینه»، «تکنوازی سنتور»، «تصنیف هنوز» و «تصنیف طلوع خاموش» به اجرا در آمده است.


آلبوم در دو مایه اصلی شورابوعطا و همایون تصنیف شده است و سازبندی بیشتر قطعات آن سازهای زهی کلاسیکال با همراهی سازهای ایرانی است. برخی از تصانیف بازخوانی با تنظیم تازه و نو و برخی، توسط فواد سمیعی آهنگسازی شده‌اند.

شش تصنیف دلنشین با چهارمضراب، ساز و آواز و سولوهایی به موقع ترکیب شده‌اند. هنرمندان دیگری که در سودای ناتمام حضور داشته‌اند عبارتند از: علیرضا دریایی (ویولن، ویولا، کمانچه)، کریم قربانی (ویولن‌سل)، وصال صالحیان (سنتور)، فواد سمیعی (تار)، حسام جعفری (سه‌تار)، کیارش بکتاشیان (نی)، شهریار جعفری (عود)، نیلوفر صالحیان (قانون)، مسعود سخاوت دوست (پیانو) و مهدی طونی (سازهای کوبه‌ای) نوازندگان این اثر هستند و دلارام محمد نبی (فلوت)، هوتن غضنفری (کلارینت) و وحید آقایی (ترومپت) به‌عنوان نوازندگان مهمان در تصنیف «طلوع خاموش» به هنرنمایی پرداخته‌اند.

آلبوم سودای ناتمام به آهنگسازی فؤاد سمیعی و خوانندگی علیرضا مهدیزاده، توسط نشر و پخش جوان منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

در مراسم رونمایی از این اثر در دوازدهم بهمن ماه سال جاری، فواد سمیعی گفت: همان‌طور که در توضیحات این آلبوم برای مخاطبانش نوشته‌ام؛ «سودای ناتمام» با برداشتی از آثار استادان قدیمی همچون یاحقی و شهناز آغازشده و در ادامه، تولید آثار با تفکر من و علیرضا مهدیزاده در کنار یکدیگر شکل‌گرفته است و امیدوارم کاری ماندگار شود.

علیرضا مهدی‌زاده پس از تشکر از استقبال حضار و هنرمندان به خاطر شرکت در این مراسم گفت: ما پیش از همکاری در این اثر، دوستی عمیقی داشتیم و صداقت و همگام بودن ما با یکدیگر باعث همدلی میانمان شد و همین روند در ساخت آثار آلبوم اتفاق افتاد و نتیجه‌اش اثر پیش روی شماست. بخش‌هایی از این آلبوم در خلوت ما با اتودهایی که بر روی اشعار و ملودی‌ها زده می‌شد اتفاق افتاد و زحمت گسترش، تنظیم و پرداخت هم با فواد سمیعی بود و امیدوارم همدلی و صداقتی که در ساخت این اثر وجود داشته است روی مخاطبان اثر تأثیرگذار باشد.

در پایان این نشست ساز و آوازی با تار فواد سمیعی و صدای علیرضا مهدی زاده اجرا شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است