گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آیین رونمایی و کنسرت آلبوم آوای ایران

آیین رونمایی آلبوم آوای ایران (محلی‌ها)، به آهنگسازی «شریف لطفی» در روز جمعه، ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۶ الی ۱۸، در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. اثر حاضر به همراه پارتیتورِ قطعات ضبط شده، به همّت «انجمن فیلارمونیک ایران» طبع شده‌است.

مجموعه قطعات محلی‌ها، طی دو دهه پیشین توسط شریف لطفی تصنیف شده و در آلبوم پیشِ رو برای کوارتت سازهای ایرانی تنظیم شده است.

همچنین اجرای این آثار برعهدهٔ «کوارتت فیلارمونیک تهران (سازهای ایرانی)» به نوازندگی علی ابراهیمی (سنتور)، فؤاد قهرمانی (سه‌تار)، امیرحسین نجفی (تار) و محمّدرضا پوستی (عود) بوده‌است.

ناشر دربارهٔ شیوهٔ آفرینشی شریف لطفی می‌نویسد:

«تنظیم قطعات محلی‌ یک تا هفت، راه‌کار نوینی از شریف لطفی در آفرینش موسیقی ایرانی است. این روش به لحاظ پایبندی به اصول آکادمیک، دارای ویژگی‌های منحصربه‌خود است که در شیوه‌های معمول و شفاهی پیشین دیده نمی‌شود.
شیوهٔ مذکور به چگونگی پیدایش و بکارگیری چندصدایی در موسیقی ایرانی معطوف است و سعی دارد بدون تکیه بر یافته‌های اصول آهنگ‌سازی غرب، با ارائهٔ یک روش‌مندی مدون سطح مقولهٔ آفرینش در موسیقی ایرانی را فراتر از سلیقهٔ مطلق آفرینندهٔ اثر ببرد.

از این رو با مبنا قرار دادن سه موضوع: ۱- دستگاه‌های موسیقی ایران ۲- علم آکوستیک ۳- طبیعت انسان؛ به خلق لایه‌های متفاوت و مرتبط و سپس تحصیل هارمونی از آنها پرداخته است».

همچنین کنسرت «محلی ها» به آهنگسازی «شریف لطفی» ۱۲ اردیبهشت ماه در حالی برگزار می شود که در آن مجموعه ای از قطعات محلی‌ که در طی دو دهه پیش توسط این آهنگ ساز تصنیف شده و اکنون برای کوآرتت ساز های ایرانی تنظیم شده است، اجرا می‌ شود.

اجرای این آثار برعهده چهار تن از فارغ‌ التحصیلان دانشگاه هنر تهران و گیلان تحت عنوان «کوارتت فیلارمونیک تهران» به نوازندگی علی ابراهیمی (سنتور)، فؤاد قهرمانی (سه‌ تار)، امیرحسین نجفی (تار) و محمد رضا پوستی (عود) است.

این برنامه ساعت ۲۰:۳۰ در تالار رودکی و توسط «انجمن فیلارمونیک ایران» برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت تهیه بلیط کنسرت می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است