گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

فراخوان جذب نوازنده تا سن ۲۵ سال برای ارکستر سازهای ملی نوجوانان و جوانان ایران

ارکستر سازهای ملی نوجوانان و جوانان ایران با همکاری کانون موسیقی کوشا فراخوان جذب نوازنده تا سن ۲۵ سال را اعلام می کند. از تمامی نوازندگان سازهای تار، سه‌تار، عود، سنتور، قانون، نی، کمانچه، قیچک آلتو و باس که واجد شرایط سنی شرکت در این آزمون هستند دعوت می‌شود جهت دریافت فرم ثبت‌نام اولیه‌ی شرکت در آزمون نام، نام خانوادگی و نام ساز خود را به شماره‌ی واتس‌اپ ۰۹۳۷۱۲۶۴۲۲۰ ارسال نمایند. پس از دریافت فرم ثبت‌نام، شرکت‌کنندگان تا دوازدهم مهرماه ۱۳۹۸ فرصت دارند تا فرم تکمیل شده را به شماره‌ی واتس‌اپ اعلام شده ارسال نمایند. زمان برگزاری آزمون متعاقباً اعلام می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌‌ی ۰۲۱۲۲۲۸۲۲۳۸ کانون موسیقی کوشا تماس بگیرید.



موارد آزمون

۱- اجرای یک قطعه ضربی به انتخاب شرکت‌کننده (۸ نمره)

۲- اجرای یک قطعه ضربی در یکی از دستگاه‌ها یا آوازهای زیر: (۱۰ نمره)

چهارگاه دو، شور سل، همایون دو، دشتی ر، افشاری دو

(نُت پایه برای ساز نی به یک پرده زیرتر انتقال می‌یابد)

۳- وزن‌خوانی در مترهای ساده، ترکیبی و لنگ (۷ نمره)

۴- سلفژ و دشیفراژ مقدماتی (۵ نمره)

نکات قابل توجه

۱- این آزمون جهت تکمیل و ارتقای سطح فنی ارکستر برگزار می‌گردد و پذیرفته‌شدگان در پروژه‌ی ضبط و انتشار رپرتوار چاووش، اجرا شده در تیرماه ۱۳۹۸ (تالار رودکی) حضور خواهند داشت.

۲- هزینه‌ی شرکت در آزمون حضوری برای هر نفر ۵۰ هزار تومان می‌باشد.

۳- همراه داشتن نُت یکی از قطعات اجرایی جهت ارزیابی تسلط شرکت‌کننده به اجرا از روی نُت قطعه الزامی می‌باشد.

۳- شرکت‌کنندگان پس از برگزاری آزمون در دو گروه دسته‌بندی می‌شوند. پذیرفته‌شدگان گروه اول به صورت مستقیم وارد ارکستر شده و در مراحل بعدی شامل آزمون انفرادی پارت مربوطه و آزمون هماهنگی در سکشن و ارکستر شرکت خواهند کرد. پذیرفته‌شدگان گروه دوم با توجه به توانایی‌هایشان می‌توانند در دوره‌های آموزش نوازندگی در ارکستر (شامل تئوری موسیقی، وزن‌خوانی، نُت‌نوازی، تبعیت از رهبر ارکستر و نوازندگی در آنسامبل‌های کوچک) شرکت کنند. پذیرفته‌شدگان گروه دوم پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب نمره‌ی قبولی، عضو لیست نوازندگان رزرو ارکستر شده و اجازه‌ی حضور در تمرین‌ها را کسب می‌کنند.

ارکستر سازهای ملی نوجوانان و جوانان ایران نیز در تیرماه سال ۱۳۹۷ به همت جمعی از دانش‌آموختگان رشته‌های آهنگسازی و نوازندگی ساز ایرانی فعالیت خود را آغاز کرد. اهداف اصلی این مجموعه آموزش نوازندگی در ارکستر، ایجاد بستری برای تجربه در چندصدایی‌نویسی و ارکستراسیون ایرانی، شناخت سیر تاریخی کارگان اجرایی در موسیقی کلاسیک ایرانی و همچنین اجرا، ضبط و انتشار موسیقی، کتاب‌های آموزشی و پارتیتورهای نوشته‌شده برای ارکستر سازهای ملی ایران است. هیات مدیره ارکستر سازهای ملی نوجوانان و جوانان ایران متشکل از آرمان نوروزی، مهرداد میرزائی، امیرحسین رئوفی، کیارش روزبهانی، حسین خوش‌چهره است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است